Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » układ kierowniczy Peugeot 106 I (1A, 1C) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Peugeot 106 I (1A, 1C)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do PEUGEOT 106 I (1A, 1C)

wybierz typ samochodu PEUGEOT 106 I (1A, 1C):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 38
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 20
Materiał Guma
Długość [mm] 134
nr EAN 4014870426545
Długość [mm] 106
Materiał Termoplast
Ciężar [kg] 0,070
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 12
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 40
nr EAN 4027816199175
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy zewnętrzny
Długość [mm] 106
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Materiał Guma
nr EAN 4047437103580
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 134
Materiał Guma
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 20
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 38
nr EAN 4047437104686
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Termoplast
Długość [mm] 132
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 36
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 37
nr EAN 4047437104839
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez wspomagania kierowaniem
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Materiał Guma
Masa [g] 98
Wysokość [mm] 132
Średnica 1 [mm] 36
Średnica 2 [mm] 37
nr EAN 8033989112213
Masa [g] 38
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Materiał Guma
Wysokość [mm] 106
Średnica 1 [mm] 14
Średnica 2 [mm] 40
nr EAN 8033989112220
Masa [g] 71
Wysokość [mm] 132
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Materiał Guma
Średnica 1 [mm] 42
Średnica 2 [mm] 28
nr EAN 8033989132334
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
dla numeru OE 406632
nr EAN 3660872301505
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
dla numeru OE 406634
nr EAN 3660872301529
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
dla numeru OE 406646
nr EAN 3660872301567
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 38
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 39
Wysokość [mm] 138
dla numeru OE 406646
nr EAN 8430320214443
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 38
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 39
Wysokość [mm] 138
Strona zabudowy z obu stron
Zestaw pełny 
nr EAN 8430320214467
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.