Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » układ kierowniczy Peugeot J5 Furgon (290L) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Peugeot J5 Furgon (290L)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do PEUGEOT J5 Furgon (290L)

wybierz typ samochodu PEUGEOT J5 Furgon (290L):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 210
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,200
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62
dla numeru OE 32 10 6 791 561
nr EAN 4027816400592
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy
Materiał Termoplast
Długość [mm] 195
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 66
nr EAN 4047437329409
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Materiał Termoplast
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z elektrycznym układem wspomagania kierownicy
Długość [mm] 210
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 16
nr EAN 4047437386990
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy
Materiał Termoplast
Długość [mm] 195
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 66
nr EAN 5903364333966
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Wysokość [mm] 210
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Ograniczenia producenta ZF
nr EAN 4040074187265
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Wysokość [mm] 210
Materiał Termoplast
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla łączników przewodów ze stali szlachetnej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 16
Nowa część 
nr EAN 4019064099451
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy
Materiał Termoplast
Długość [mm] 195
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 66
nr EAN 3322938393397
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Materiał Termoplast
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z elektrycznym układem wspomagania kierownicy
Długość [mm] 210
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 16
nr EAN 3322938394134
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.