Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Tesla » układ kierowniczy Tesla MODEL Y (5YJY) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Tesla MODEL Y (5YJY)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do TESLA MODEL Y (5YJY)

wybierz typ samochodu TESLA MODEL Y (5YJY):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Wysokość [mm] 210
Ciężar [kg] 0,325
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 29
Długość opakowania [cm] 22,0
Szerokość opakowania [cm] 15,0
Wysokość opakowania [cm] 7,5
nr EAN 4056111022888
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Materiał Guma
Długość [mm] 168
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 9
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 29
parzyste numery artykułów 30173 01
nr EAN 4047437104020
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Materiał Guma
Długość [mm] 168
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 9
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 36
parzyste numery artykułów 30143 01
nr EAN 4047437104327
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Materiał Guma
Długość [mm] 185
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 11
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 46
nr EAN 4047437104037
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Materiał Guma
Długość [mm] 185
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 11
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 46
nr EAN 5903766313504
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Guma
Masa [g] 107
Wysokość [mm] 185
Średnica 1 [mm] 11
Średnica 2 [mm] 46
nr EAN 8033989154091
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 11
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 46
Wysokość [mm] 185
dla numeru OE MB501711
nr EAN 8430320107202
Wysokość [mm] 185
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 11
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 46
nr EAN 7316575658687
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.