Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » układ kierowniczy Toyota CARINA IV (_T15_) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Toyota CARINA IV (_T15_)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do TOYOTA CARINA IV (_T15_)

wybierz typ samochodu TOYOTA CARINA IV (_T15_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 200
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,080
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 63
dla numeru OE 32 10 6 795 845
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816435501
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Materiał Termoplast
Długość [mm] 197
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 64
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 15
dla producentów przekładni kierowniczych ZF
nr EAN 4047437329560
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
dla producentów przekładni kierowniczych THYSSEN KRUPP
Długość [mm] 204
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 63
nr EAN 4047437340213
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Materiał Termoplast
Długość [mm] 197
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 64
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 15
dla producentów przekładni kierowniczych ZF
nr EAN 5903766313382
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Wysokość [mm] 195
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 64
Materiał Termoplast
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Ograniczenia producenta ZF
nr EAN 4040074034705
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Wysokość [mm] 204
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 63
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 4040074187302
Długość [mm] 204
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 16/63
Materiał Termoplast
Wymagana ilość 1
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 5703858889913
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 63
Wysokość [mm] 204
dla numeru OE 32106779622
nr EAN 8430320199696
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 63
Wysokość [mm] 204
Strona zabudowy z obu stron
Zestaw pełny 
nr EAN 8430320199726
Wysokość [mm] 195
Materiał Termoplast
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla łączników przewodów ze stali szlachetnej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 64
dla producentów przekładni kierowniczych ZF
Nowa część 
nr EAN 4019064423003
Długość [mm] 200
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,080
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 63
nr EAN 4044688658661
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Materiał Termoplast
Długość [mm] 197
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 64
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 15
dla producentów przekładni kierowniczych ZF
nr EAN 3322938392987
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
dla producentów przekładni kierowniczych THYSSEN KRUPP
Długość [mm] 204
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 63
nr EAN 3322938393038
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza pasujące do TOYOTA CARINA IV (_T15_)
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.