Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » paski napędowe Citroën XM Break (Y3) » pasek wieloklinowy Citroën XM Break (Y3) » pasek klinowy wielorowkowy Citroën XM Break (Y3)

pasek klinowy wielorowkowy do CITROËN XM Break (Y3)

wybierz typ samochodu CITROËN XM Break (Y3):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
Długość [mm] 710
nr EAN 3165141069488
Ilość żeber 5
Długość [mm] 698
nr EAN 3165141069471
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1125
nr EAN 3165141069662
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1135
nr EAN 3165141093278
Ciężar [kg] 0,095
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1125
nr EAN 4010858482220
Ciężar [kg] 0,103
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1140
nr EAN 4010858473235
Ciężar [kg] 0,067
Ilość żeber 5
Długość [mm] 690
nr EAN 4010858546106
Ciężar [kg] 0,068
Ilość żeber 5
Długość [mm] 710
nr EAN 4010858481957
Długość [mm] 1200
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,102
Ilość żeber 5
nr EAN 4027816288626
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1123
nr EAN 5414465352850
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1140
nr EAN 5414465354243
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 690
nr EAN 5414465352317
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1125
Ilość żeber 5
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1140
Szerokość [mm] 17
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1140
Szerokość [mm] 17,80
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573396543
Długość [mm] 690
Szerokość [mm] 17,80
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573396680
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.