Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Indigo » paski napędowe Indigo » pasek wieloklinowy Indigo » pasek klinowy wielorowkowy Indigo

pasek klinowy wielorowkowy do INDIGO

wybierz model samochodu INDIGO:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 4
Długość [mm] 884
nr EAN 3165141183061
Ilość żeber 4
Długość [mm] 725
nr EAN 3165141069310
Ilość żeber 6
Długość [mm] 884
nr EAN 3165141069716
Ciężar [kg] 0,057
Ilość żeber 4
Długość [mm] 725
nr EAN 4010858477189
Ciężar [kg] 0,082
Ilość żeber 6
Długość [mm] 730
nr EAN 4010858520649
Ciężar [kg] 0,068
Ilość żeber 4
Długość [mm] 900
nr EAN 4010858479404
Ciężar [kg] 0,096
Ilość żeber 6
Długość [mm] 884
nr EAN 4010858471279
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787504897
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787528589
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787505238
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787508406
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 898
nr EAN 5414465355110
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 883
nr EAN 5414465355103
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 730
nr EAN 5414465354748
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 728
nr EAN 5414465352379
Ilość żeber 4
Długość [mm] 725
nr EAN 4014870118594
Ilość żeber 6
Długość [mm] 730
nr EAN 4005108989802
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 900
Ilość żeber 4
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 725
Ilość żeber 4
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 730
Szerokość [mm] 21
Ilość żeber 6
Długość [mm] 900
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074200933
Długość [mm] 725
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074205464
Długość [mm] 884
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074114384
Wyświetlanie od 1 do 23 (z 23 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.