Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » paski napędowe Mercedes-benz KLASA E Platforma / podwozie (VF210) » pasek wieloklinowy Mercedes-benz KLASA E Platforma / podwozie (VF210) » pasek klinowy wielorowkowy Mercedes-benz KLASA E Platforma / podwozie (VF210)

pasek klinowy wielorowkowy do MERCEDES-BENZ KLASA E Platforma / podwozie (VF210)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E Platforma / podwozie (VF210):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 830
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,060
Ilość żeber 4
nr EAN 5050063099669
Ilość żeber 5
Długość [mm] 970
nr EAN 3165141183115
Ilość żeber 3
Długość [mm] 630
nr EAN 3165141046465
Ciężar [kg] 0,064
Ilość żeber 4
Długość [mm] 830
nr EAN 4010858481681
Ciężar [kg] 0,089
Ilość żeber 5
Długość [mm] 970
nr EAN 4010858477110
Ciężar [kg] 0,041
Ilość żeber 3
Długość [mm] 630
nr EAN 4010858481506
Ciężar [kg] 0,066
Ilość żeber 4
Długość [mm] 860
nr EAN 4010858521240
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 970
nr EAN 5414465355196
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 860
nr EAN 5414465355059
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 833
nr EAN 5414465352478
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 3
Szerokość [mm] 10,7
Długość [mm] 628
nr EAN 5414465354533
Ilość żeber 4
Długość [mm] 830
nr EAN 4014870123406
Ilość żeber 4
Długość [mm] 860
nr EAN 4005108953711
Ilość żeber 5
Długość [mm] 970
nr EAN 4014870125103
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 630
Ilość żeber 3
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 830
Ilość żeber 4
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 860
Szerokość [mm] 14
Ilość żeber 4
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 970
Szerokość [mm] 17
Ilość żeber 5
Długość [mm] 860
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074200797
Długość [mm] 630
Ilość żeber 3
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074200513
Długość [mm] 970
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074207437
Długość [mm] 830
Szerokość [mm] 14,24
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574157334
Długość [mm] 630
Szerokość [mm] 10,68
Kolor czarny
Ilość żeber 3
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574616961
Długość [mm] 830
Ciężar [kg] 0,056
Ilość żeber 4
nr EAN 4044688556790
Wyświetlanie od 1 do 24 (z 24 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.