Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 7015027 kamoka

PASEK WIELOROWKOWY 5PK970 7015027 KAMOKA

7015027 PASEK WIELOROWKOWY 5PK970 KAMOKA
 

    Ocena:
numer części:

7015027

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 970
Szerokość [mm] 17
Ilość żeber 5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 5PK970 7015027 KAMOKA

numery OEM:
AUDI      07L903137T
FIAT      9153623080
PEUGEOT      575079
SUZUKI      1752153R00
SUZUKI      1752161MA0
TOYOTA      9008091050
TOYOTA      9091602303
TOYOTA      9936510970
TOYOTA      9936520970
TOYOTA      993652097083
TOYOTA      99365209708P
TOYOTA      9936520980
TOYOTA      9936550970
TOYOTA      9936580970
CHEVROLET      95990233
CHEVROLET      96144933
CHEVROLET      96352455
DAEWOO      95990233
DAEWOO      96144933
VAG      07L903137T
LAMBORGHINI      07L903137T
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 5PK970 7015027 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.