Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » paski napędowe Mercedes-benz KLASA E Platforma / podwozie (VF210) » pasek wieloklinowy Mercedes-benz KLASA E Platforma / podwozie (VF210) » pasek klinowy wielorowkowy Mercedes-benz KLASA E Platforma / podwozie (VF210)

pasek klinowy wielorowkowy do MERCEDES-BENZ KLASA E Platforma / podwozie (VF210)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E Platforma / podwozie (VF210):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1125
nr EAN 3165141088403
Ilość żeber 6
Długość [mm] 751
nr EAN 3165141258905
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1070
nr EAN 3165143170939
Ciężar [kg] 0,114
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1070
nr EAN 4010858480103
Ciężar [kg] 0,084
Ilość żeber 6
Długość [mm] 751
nr EAN 4010858480097
Ciężar [kg] 0,119
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1125
nr EAN 4010858482411
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787506921
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787508444
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787526905
Długość [mm] 1123
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,115
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816289258
Długość [mm] 1070
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,109
Ilość żeber 6
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816375333
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1070
nr EAN 5414465352829
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1123
nr EAN 5414465352867
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1070
nr EAN 4005108958624
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1125
nr EAN 4005108990075
Długość [mm] 1070
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074207628
Długość [mm] 1125
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201626
Długość [mm] 751
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573940487
Długość [mm] 1123
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573390510
Długość [mm] 1070
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574668120
Długość [mm] 1125
Ciężar [kg] 0,115
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688289254
Długość [mm] 1070
Ciężar [kg] 0,109
Ilość żeber 6
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688573278
Wyświetlanie od 1 do 22 (z 22 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.