Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » pasek klinowy wielorowkowy Renault 19 II (B/C53_)

pasek klinowy wielorowkowy do RENAULT 19 II (B/C53_)

wybierz typ samochodu RENAULT 19 II (B/C53_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1165
nr EAN 3165141069839
Ilość żeber 5
Długość [mm] 850
nr EAN 3165141013719
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1693
nr EAN 3165141069891
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1460
nr EAN 3165141069860
Ciężar [kg] 0,079
Ilość żeber 5
Długość [mm] 847
nr EAN 4010858543709
Ciężar [kg] 0,123
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1165
nr EAN 4010858482459
Ciężar [kg] 0,151
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1460
nr EAN 4010858481230
Ciężar [kg] 0,174
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1693
nr EAN 4010858481315
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787528404
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787506990
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787528534
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787528558
Długość [mm] 1463
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,149
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816289470
Długość [mm] 1163
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,119
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816289302
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1163
nr EAN 5414465355387
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1693
nr EAN 5414465353512
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1463
nr EAN 5414465355592
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1165
nr EAN 4014870126001
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1460
nr EAN 4014870124564
Długość [mm] 850
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201237
Długość [mm] 1163
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074223130
Długość [mm] 1460
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074206058
Długość [mm] 1690
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074206119
Długość [mm] 1690
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573390961
Ilość żeber 6
Masa [g] 128
Długość [mm] 1165
nr EAN 3413521205033
Długość [mm] 1693
Ciężar [kg] 0,173
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688573353
Długość [mm] 1163
Ciężar [kg] 0,119
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688561909
Wyświetlanie od 1 do 27 (z 27 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.