Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » pasek klinowy wielorowkowy Mazda 121 III (JASM, JBSM)

pasek klinowy wielorowkowy do MAZDA 121 III (JASM, JBSM)

wybierz typ samochodu MAZDA 121 III (JASM, JBSM):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507676
Ilość żeber 6
Długość [mm] 858
nr EAN 3165143170748
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1440
nr EAN 4047024167070
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1740
nr EAN 4047024158511
Ciężar [kg] 0,193
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1900
nr EAN 4010858481377
Ciężar [kg] 0,177
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1733
nr EAN 4010858476588
Ciężar [kg] 0,149
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1440
nr EAN 4010858489441
Ciężar [kg] 0,094
Ilość żeber 6
Długość [mm] 862
nr EAN 4010858521158
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507003
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787508499
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787004298
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787526189
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507263
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787018417
Długość [mm] 1437
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,147
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816289449
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1903
nr EAN 5414465356582
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1445
nr EAN 5414465354380
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1438
nr EAN 5414465355585
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1735
nr EAN 5414465353550
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1763
nr EAN 5414465353581
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 860
nr EAN 5414465355066
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1438
nr EAN 4005108964045
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1735
nr EAN 4005108956941
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1760
nr EAN 4014870119232
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1903
nr EAN 4005108583963
Ilość żeber 6
Długość [mm] 862
nr EAN 4014870118532
Długość [mm] 1735
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074206195
Długość [mm] 1900
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201831
Długość [mm] 1438
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074316849
Wyświetlanie od 1 do 29 (z 29 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.