Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » paski napędowe Fiat BRAVA (182_) » pasek wieloklinowy Fiat BRAVA (182_) » pasek klinowy wielorowkowy Fiat BRAVA (182_)

pasek klinowy wielorowkowy do FIAT BRAVA (182_)

wybierz typ samochodu FIAT BRAVA (182_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 688
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,04
Ilość żeber 3
nr EAN 5050063099386
Ilość żeber 5
Długość [mm] 940
nr EAN 3165141069563
Ilość żeber 4
Długość [mm] 962
nr EAN 3165141183085
Ilość żeber 3
Długość [mm] 675
nr EAN 3165141046946
Ciężar [kg] 0,072
Ilość żeber 4
Długość [mm] 954
nr EAN 4010858481803
Ciężar [kg] 0,043
Ilość żeber 3
Długość [mm] 670
nr EAN 4010858484132
Ciężar [kg] 0,072
Ilość żeber 4
Długość [mm] 962
nr EAN 4010858481810
Ciężar [kg] 0,087
Ilość żeber 5
Długość [mm] 940
nr EAN 4010858482091
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787528336
Ilość żeber 3
nr EAN 8021787503777
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787528459
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787528329
Długość [mm] 668
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,034
Ilość żeber 3
nr EAN 4027816287414
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 940
nr EAN 5414465355165
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 960
nr EAN 5414465354168
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 3
Szerokość [mm] 10,7
Długość [mm] 668
nr EAN 5414465354540
Ilość żeber 3
Długość [mm] 670
nr EAN 4014870123994
Ilość żeber 4
Długość [mm] 962
nr EAN 4014870118556
Ilość żeber 5
Długość [mm] 940
nr EAN 4014870125622
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 670
Ilość żeber 3
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 954
Ilość żeber 4
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 962
Ilość żeber 4
Długość [mm] 940
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074204870
Długość [mm] 670
Ilość żeber 3
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074415856
Długość [mm] 962
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074203941
Długość [mm] 938
Szerokość [mm] 17,80
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573396840
Długość [mm] 668
Szerokość [mm] 10,68
Kolor czarny
Ilość żeber 3
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574073504
Długość [mm] 962
Szerokość [mm] 14,24
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574073580
Ilość żeber 4
Masa [g] 70
Długość [mm] 962
nr EAN 3413521205811
Długość [mm] 668
Ciężar [kg] 0,034
Ilość żeber 3
nr EAN 4044688287410
Wyświetlanie od 1 do 30 (z 30 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.