Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » pasek klinowy wielorowkowy Citroën EVASION nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (22, U6)

pasek klinowy wielorowkowy do CITROËN EVASION nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (22, U6)

wybierz typ samochodu CITROËN EVASION nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (22, U6):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1755
nr EAN 3165143170236
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1468
nr EAN 3165143348635
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1740
nr EAN 4047024158511
Ciężar [kg] 0,178
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1740
nr EAN 4010858002299
Ciężar [kg] 0,179
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1750
nr EAN 4010858544805
Ciężar [kg] 0,152
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1468
nr EAN 4010858521172
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507546
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507553
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787535488
Długość [mm] 1751
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,179
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816289753
Długość [mm] 1740
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,177
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816384298
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1735
nr EAN 5414465353550
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1470
nr EAN 5414465353307
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1750
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465139451
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1740
nr EAN 4005108893154
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1750
nr EAN 4005108961112
Długość [mm] 1750
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074206218
Długość [mm] 1468
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074316924
Długość [mm] 1740
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074223178
Długość [mm] 1740
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573397403
Długość [mm] 1750
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573397427
Długość [mm] 1468
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573397229
Ilość żeber 6
Masa [g] 166
Długość [mm] 1750
nr EAN 3413521204494
Długość [mm] 1751
Ciężar [kg] 0,179
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688557889
Długość [mm] 1740
Ciężar [kg] 0,177
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688576989
Wyświetlanie od 1 do 25 (z 25 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.