Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » pasek klinowy wielorowkowy Volvo V70 I (875, 876)

pasek klinowy wielorowkowy do VOLVO V70 I (875, 876)

wybierz typ samochodu VOLVO V70 I (875, 876):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1825
nr EAN 3165143174357
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1750
nr EAN 3165141088441
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1275
nr EAN 3165141969382
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1250
nr EAN 3165143350201
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1825
nr EAN 3165143174357
Ciężar [kg] 0,177
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1733
nr EAN 4010858476588
Ciężar [kg] 0,315
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1841
nr EAN 4010858489007
Ciężar [kg] 0,132
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1256
nr EAN 4010858477745
Ciężar [kg] 0,133
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1270
nr EAN 4010858542573
Ciężar [kg] 0,166
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1743
Wysokość opakowania [cm] 23,5
Szerokość opakowania [cm] 11,5
Długość opakowania [cm] 23,5
nr EAN 4010858487270
Ciężar [kg] 0,312
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1825
nr EAN 4010858487195
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507089
Długość [mm] 1841
jednostronny/dwustronny dwustronny
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,263
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816344629
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1250
nr EAN 5414465355479
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1270
nr EAN 5414465353093
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1745
nr EAN 5414465353567
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1838
nr EAN 5414465356131
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1825
nr EAN 5414465356117
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1853
nr EAN 5414465356155
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1825
nr EAN 4005108953445
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1841
nr EAN 4014870118846
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1255
nr EAN 4014870129200
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1270
nr EAN 4014870126575
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1735
nr EAN 4005108956941
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1745
nr EAN 4005108953841
Długość [mm] 1735
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074206195
Długość [mm] 1270
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074205976
Długość [mm] 1255
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074206911
jednostronny/dwustronny dwustronny
Długość [mm] 1825
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074232682
Długość [mm] 1743
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074114032
jednostronny/dwustronny dwustronny
Długość [mm] 1841
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074113844
Długość [mm] 1256
Ciężar [kg] 0,128
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688557674
Długość [mm] 1841
jednostronny/dwustronny dwustronny
Ciężar [kg] 0,263
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688572820
Długość [mm] 1745
Szerokość [mm] 21,36
Grubość [mm] 4,5
DIN / ISO 7867
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,18
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688452399
Wyświetlanie od 1 do 34 (z 34 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.