Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » pasek klinowy wielorowkowy Mercedes-benz KLASA C T-Model (S202)

pasek klinowy wielorowkowy do MERCEDES-BENZ KLASA C T-Model (S202)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ KLASA C T-Model (S202):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2238
nr EAN 4047024429376
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2196
nr EAN 4047024335417
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2160
nr EAN 4047025149402
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2271
nr EAN 4047026114621
Ciężar [kg] 0,229
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2271
nr EAN 4010858520632
Ciężar [kg] 0,218
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2160
nr EAN 4010858487966
Ciężar [kg] 0,222
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2196
nr EAN 4010858488048
Ciężar [kg] 0,226
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2241
nr EAN 4010858546243
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507980
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507997
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507959
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507911
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787508017
Długość [mm] 2245
Szerokość [mm] 21,0
Grubość [mm] 4,5
DIN / ISO 7867
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,229
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816442226
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 2160
nr EAN 5414465356797
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 2193
nr EAN 5414465356810
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 2270
nr EAN 5414465356889
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 2238
nr EAN 5414465356841
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2160
nr EAN 4014870124342
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2196
nr EAN 4014870125042
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2241
nr EAN 4014870122515
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2270
nr EAN 4014870127060
Długość [mm] 2270
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074203057
Długość [mm] 2160
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074317402
Długość [mm] 2238
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074223208
Długość [mm] 2160
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573939535
Długość [mm] 2196
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573939559
Długość [mm] 2270
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573391289
Wyświetlanie od 1 do 28 (z 28 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.