Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » paski napędowe Toyota HIACE IV Autobus (__H1_, __H2_) » pasek wieloklinowy Toyota HIACE IV Autobus (__H1_, __H2_) » pasek klinowy wielorowkowy Toyota HIACE IV Autobus (__H1_, __H2_)

pasek klinowy wielorowkowy do TOYOTA HIACE IV Autobus (__H1_, __H2_)

wybierz typ samochodu TOYOTA HIACE IV Autobus (__H1_, __H2_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1792
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,22
Ilość żeber 7
nr EAN 5050063102659
Długość [mm] 1835
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,21
Ilość żeber 7
nr EAN 5050063102680
Ilość żeber 7
Długość [mm] 1793
nr EAN 4047024899834
Ilość żeber 7
Długość [mm] 1835
nr EAN 4047025476706
Ilość żeber 7
Długość [mm] 1113
nr EAN 4047026038057
Ciężar [kg] 0,136
Ilość żeber 7
Długość [mm] 1113
nr EAN 4010858482503
Ciężar [kg] 0,212
Ilość żeber 7
Długość [mm] 1795
nr EAN 4010858520922
Ciężar [kg] 0,217
Ilość żeber 7
Długość [mm] 1834
nr EAN 4010858455514
Ilość żeber 7
nr EAN 8021787013474
Ilość żeber 7
nr EAN 8021787526950
Ilość żeber 7
nr EAN 8021787111552
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 7
Szerokość [mm] 24,9
Długość [mm] 1793
nr EAN 5414465472411
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 7
Szerokość [mm] 24,9
Długość [mm] 1113
nr EAN 5414465355356
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 7
Szerokość [mm] 24,9
Długość [mm] 1835
nr EAN 5414465996658
Ilość żeber 7
Długość [mm] 1113
nr EAN 4014870127121
Ilość żeber 7
Długość [mm] 1795
nr EAN 4005108995513
Ilość żeber 7
Długość [mm] 1835
nr EAN 4014870125684
Długość [mm] 1110
Ilość żeber 7
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074204023
Długość [mm] 1795
Ilość żeber 7
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074090862
Długość [mm] 1115
Szerokość [mm] 24,92
Kolor czarny
Ilość żeber 7
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574728565
Ilość żeber 7
Masa [g] 209
Długość [mm] 1790
nr EAN 3413521203848
Wyświetlanie od 1 do 21 (z 21 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.