Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » silnik Citroën XM Break (Y3) » Paski napędowe Citroën XM Break (Y3) » Pasek rozrządu, zestaw Citroën XM Break (Y3) » Pasek rozrządu Citroën XM Break (Y3)

Pasek rozrządu do CITROËN XM Break (Y3)

wybierz typ samochodu CITROËN XM Break (Y3):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
76.00 zł
 Kup
Ilość zębów 122
Długość opakowania [cm] 25,5
Szerokość opakowania [cm] 16
Wysokość opakowania [cm] 3
Ciężar [kg] 0,13
Szerokość [mm] 26,4
nr EAN 4010858031848
cena brutto:
64.00 zł
 Kup
Ilość zębów 81
Długość opakowania [cm] 25,5
Szerokość opakowania [cm] 16
Wysokość opakowania [cm] 3
Ciężar [kg] 0,11
Szerokość [mm] 20,8
nr EAN 4010858031503
cena brutto:
73.00 zł
 Kup
Ilość zębów 122
Szerokość [mm] 26,5
nr EAN 8021787531299
cena brutto:
49.00 zł
 Kup
Ilość zębów 81
Szerokość [mm] 21,0
nr EAN 8021787531411
cena brutto:
47.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 21,0
Ilość zębów 81
Ciężar [kg] 0,07
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
nr EAN 4027816227380
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Materiał Włókno szklane
Materiał HNBR (uwodorniony Acryl-Nitril-Butadien-kauczuk)
Kolor czarny
Ilość zębów 122
Szerokość [mm] 26,5
Podziałka zębów [mm] 9,525
Długość [mm] 1162
nr EAN 5412571025316
Materiał Włókno szklane
Materiał HNBR (uwodorniony Acryl-Nitril-Butadien-kauczuk)
Kolor czarny
Ilość zębów 81
Szerokość [mm] 21
Podziałka zębów [mm] 9,525
Długość [mm] 772
nr EAN 5412571025279
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii Pasek rozrządu pasujące do CITROËN XM Break (Y3)
Pasek rozrządu

Pasek rozrządu


Niby niewielki kawałek gumy, a od niego zależy prawidłowa praca serca każdego samochodu, czyli silnika. Pasek rozrządu odpowiada za przenoszenie napędu z wału korbowego na wałki rozrządu. To on steruje czasem zamykania oraz otwierania się zaworów. Jeżeli pracuje sprawnie, to również odpowiednio przebiega proces zapełniania mieszanką cylindrów oraz skutecznie odprowadzane są spaliny do zawodów wydechowych. Awarie i niesprawności w układzie rozrządu przyczyniają się więc do zaburzeń w pracy silnika. 

Pasek rozrządu może się zerwać lub przeskoczyć. To przekłada się na utratę synchronizacji jednostki napędowej. Trzeba mieć świadomość, że może do tego dojść na skutek usterki innych systemów w samochodzie lub po prostu z zużycia paska, który ma także kres swojej żywotności. Jest wykonany z gumy, która się starzeje. Producenci wskazują na czas, po którym pasek rozrządu trzeba wymienić. Jest on jednak często wydłużony, niż jest w rzeczywistości. Rozrząd nie najlepiej znosi częstą jazdę na krótkich odcinkach. Ponadto wymiana paska rozrządu wymagana jest wcześniej, niż zaleca producent, w autach z dużymi silnikami, z których kierowcy korzystają. A zatem kiedy wymienić pasek rozrządu? Czy są jakieś ogólne, jak i uniwersalne wytyczne? 

Jak wynika z informacji przekazywanych przez producenta, wymiana paska rozrządu może być konieczna po przejechaniu 90-150 tys. km, a innym razem 200-240 tys. km. Tak naprawdę wszystko zależy od marki i modelu samochodu, ale też sposobu jego eksploatacji. 
 

Wymiana paska rozrządu 


W starszych autach zalecamy skrócić czas podany przez producenta o 20-30%. Dotyczy to także samochodów użytkowanych w trudnych warunkach i przy agresywnym stylu jazdy, a także częstej jeździe po mieście. To oznacza, że większość kierowców powinna pasek rozrządu wymienić wcześniej, niż wynika to z wytycznych. 

Pasek rozrządu wymieniamy po zakupie używanego samochodu bez przebiegu na liczniku lub potwierdzonej historii serwisowej, jeżeli pasek jest uszkodzony, po upływie 5 lat od ostatniej wymiany oraz jeżeli pasek został zabrudzony olejem.