Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » silnik Peugeot » Paski napędowe Peugeot » Pasek rozrządu, zestaw Peugeot » Pasek rozrządu Peugeot

Pasek rozrządu do PEUGEOT

wybierz model samochodu PEUGEOT:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
40.00 zł
 Kup
Ilość zębów 146
Długość [mm] 1391
Szerokość [mm] 24
Podziałka zębów [mm] 9,525
nr EAN 3165141046045
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
Ilość zębów 147
Długość [mm] 1400
Szerokość [mm] 24
Podziałka zębów [mm] 9,525
nr EAN 3165141046052
cena brutto:
72.00 zł
 Kup
Ilość zębów 146
Długość opakowania [cm] 25,5
Szerokość opakowania [cm] 16
Wysokość opakowania [cm] 3
Ciężar [kg] 0,221
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858899646
cena brutto:
77.00 zł
 Kup
Ilość zębów 147
Długość opakowania [cm] 25,5
Szerokość opakowania [cm] 16
Wysokość opakowania [cm] 3
Ciężar [kg] 0,222
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858849344
cena brutto:
52.00 zł
 Kup
Ilość zębów 146
Szerokość [mm] 24,0
nr EAN 8021787524680
cena brutto:
51.00 zł
 Kup
Ilość zębów 147
Szerokość [mm] 24,0
nr EAN 8021787524758
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Materiał Polychloropren (Neopren)
Ilość zębów 147
Szerokość [mm] 24
Podziałka zębów [mm] 9,525
Długość [mm] 1400
nr EAN 5412571002829
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
Pasek rozrządu

Pasek rozrządu


Niby niewielki kawałek gumy, a od niego zależy prawidłowa praca serca każdego samochodu, czyli silnika. Pasek rozrządu odpowiada za przenoszenie napędu z wału korbowego na wałki rozrządu. To on steruje czasem zamykania oraz otwierania się zaworów. Jeżeli pracuje sprawnie, to również odpowiednio przebiega proces zapełniania mieszanką cylindrów oraz skutecznie odprowadzane są spaliny do zawodów wydechowych. Awarie i niesprawności w układzie rozrządu przyczyniają się więc do zaburzeń w pracy silnika. 

Pasek rozrządu może się zerwać lub przeskoczyć. To przekłada się na utratę synchronizacji jednostki napędowej. Trzeba mieć świadomość, że może do tego dojść na skutek usterki innych systemów w samochodzie lub po prostu z zużycia paska, który ma także kres swojej żywotności. Jest wykonany z gumy, która się starzeje. Producenci wskazują na czas, po którym pasek rozrządu trzeba wymienić. Jest on jednak często wydłużony, niż jest w rzeczywistości. Rozrząd nie najlepiej znosi częstą jazdę na krótkich odcinkach. Ponadto wymiana paska rozrządu wymagana jest wcześniej, niż zaleca producent, w autach z dużymi silnikami, z których kierowcy korzystają. A zatem kiedy wymienić pasek rozrządu? Czy są jakieś ogólne, jak i uniwersalne wytyczne? 

Jak wynika z informacji przekazywanych przez producenta, wymiana paska rozrządu może być konieczna po przejechaniu 90-150 tys. km, a innym razem 200-240 tys. km. Tak naprawdę wszystko zależy od marki i modelu samochodu, ale też sposobu jego eksploatacji. 
 

Wymiana paska rozrządu 


W starszych autach zalecamy skrócić czas podany przez producenta o 20-30%. Dotyczy to także samochodów użytkowanych w trudnych warunkach i przy agresywnym stylu jazdy, a także częstej jeździe po mieście. To oznacza, że większość kierowców powinna pasek rozrządu wymienić wcześniej, niż wynika to z wytycznych. 

Pasek rozrządu wymieniamy po zakupie używanego samochodu bez przebiegu na liczniku lub potwierdzonej historii serwisowej, jeżeli pasek jest uszkodzony, po upływie 5 lat od ostatniej wymiany oraz jeżeli pasek został zabrudzony olejem.