Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Alfa Romeo » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Alfa Romeo GIULIETTA (940_) » łożysko i piasta koła Alfa Romeo GIULIETTA (940_) » piasta koła Alfa Romeo GIULIETTA (940_)

piasta koła do ALFA ROMEO GIULIETTA (940_)

wybierz typ samochodu ALFA ROMEO GIULIETTA (940_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
120.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 42
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 84
Wysokość 1 [mm] 37
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Liczba łączników flanszy 4
Ciężar [kg] 1,46
nr EAN 8717109658583
cena brutto:
153.00 zł
 Kup
Ilość otworów 42,00
Szerokość [mm] 37,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787341447
cena brutto:
132.00 zł
 Kup
Ilość otworów 30,00
Szerokość [mm] 65,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787342598
cena brutto:
220.99 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 84,00
Średnica wewnętrzna [mm] 41,50
Szerokość [mm] 37,20
nr EAN 4014870026172
cena brutto:
144.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 130,00
Średnica wewnętrzna [mm] 29,90
Szerokość [mm] 64,40
nr EAN 4014870031770
Szerokość [mm] 130,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 71,0
Materiał uszczelnienia wargowego NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 1,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4054224027783
cena brutto:
135.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 108
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica wewnętrzna [mm] 42
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Wymiar gwintu 10
Felga, ilość otworów 4
cena brutto:
96.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 108
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica wewnętrzna [mm] 42
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Wymiar gwintu 10,4
Felga, ilość otworów 4
cena brutto:
93.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 110
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 130
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Wymiar gwintu M12x1,25
Felga, ilość otworów 5
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z lewej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
średnica zewnętrzna [mm] 130
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074301241
cena brutto:
94.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Ciężar netto [g] 1590
nr EAN 5902048915528
cena brutto:
163.00 zł
 Kup
nr EAN 4031185355742
cena brutto:
225.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 42
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316575155575
cena brutto:
150.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 130
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316575231484
cena brutto:
114.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 1,49
Średnica wewnętrzna [mm] 42
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
cena brutto:
113.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar [kg] 1,84
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 130
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: