Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Chevrolet » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Chevrolet VOLT » łożysko i piasta koła Chevrolet VOLT » piasta koła Chevrolet VOLT

piasta koła do CHEVROLET VOLT

wybierz typ samochodu CHEVROLET VOLT:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
321.01 zł
 Kup
Szerokość [mm] 85,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 1
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 5
nr EAN 8021787341102
cena brutto:
308.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 146,00
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 70,50
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 90,90
Szerokość 2 [mm] 42,00
nr EAN 4014870024185
  • Indeks: JPN 10L0022-JPN
  • Marka: JPN
  • Grupa towarowa TecDoc
    • Zestaw łożysk koła
  • Nazwa
    • ZESTAW ŁOŻYSK KOŁA PRZEDNIEGO Z PIASTĄ
  • Opis
    • CHEVROLET CRUZE 2009-/(ABS)17
  • Dane dodatkowe:
    • Ilość sprzedażna = 1
    • Zamiennik: 13502829
    • Numer dostawcy: 10L0022-JPN
  • Parametry:
    • Średnica koła [cale] : 17
    • dla pojazdów z ABS
Numer seryjny K4101794
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5901159256926
cena brutto:
150.99 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 146
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 5901619516591
cena brutto:
267.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 88
Średnica wewnętrzna [mm] 34
średnica zewnętrzna [mm] 146
Rozstaw otworów 1/rozstaw otworów 2 5x115
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 115
nr EAN 4031185275866
cena brutto:
292.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 98
średnica zewnętrzna [mm] 146
Rozstaw otworów 1/rozstaw otworów 2 5x115
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 115
nr EAN 4031185275880
cena brutto:
195.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 4,18
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 146
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: