Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Audi A8 D5 (4N2, 4N8, 4NC, 4NL) » łożysko i piasta koła Audi A8 D5 (4N2, 4N8, 4NC, 4NL) » piasta koła Audi A8 D5 (4N2, 4N8, 4NC, 4NL)

piasta koła do AUDI A8 D5 (4N2, 4N8, 4NC, 4NL)

wybierz typ samochodu AUDI A8 D5 (4N2, 4N8, 4NC, 4NL):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
169.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 61
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 102
Wysokość 1 [mm] 40,5
Liczba łączników flanszy 4
Ciężar [kg] 1,86
nr EAN 8717109719611
Szerokość [mm] 41,0
Średnica wewnętrzna [mm] 61,0
średnica zewnętrzna [mm] 102,0
Materiał uszczelnienia wargowego NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 1,537
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
nr EAN 4054224724132
cena brutto:
86.00 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 42
Rozstaw śrub mocujących [mm] 112
średnica zewnętrzna [mm] 142
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
135.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62
Średnica wewnętrzna [mm] 61
Ilość zębów, pierścień ABS 96
cena brutto:
116.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Felga, ilość otworów 4
Szerokość [mm] 40,5
Średnica wewnętrzna [mm] 60,95
nr EAN 5903766357461
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Średnica wewnętrzna [mm] 61
średnica zewnętrzna [mm] 152
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 126
Ilość otworów 4
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074293225
Felga, liczba otworów5
średnica zewnętrzna [mm]142
Ø rozmieszczenia otworów [mm]112
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz dodatkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2ze zintegrowanym łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z kołnierzem
Liczba zębów42
średnica zewnętrzna [mm]142
Liczba otworów5
Ø rozmieszczenia otworów [mm]112
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez materiału montażowego/ mocującego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez łożyska koła
cena brutto:
183.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z lewej
Szerokość [mm] 40,5
Średnica wewnętrzna [mm] 61
średnica zewnętrzna [mm] 102
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
nr EAN 4058787038644
cena brutto:
235.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 4
Szerokość [mm] 40,5
Średnica wewnętrzna [mm] 60,95
nr EAN 7316577784896
Szerokość [mm] 41,0
Średnica wewnętrzna [mm] 61,0
średnica zewnętrzna [mm] 102,0
Materiał uszczelnienia wargowego NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 1,537
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
nr EAN 4054228724138
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: