Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bentley » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Bentley EIGHT » łożysko i piasta koła Bentley EIGHT » piasta koła Bentley EIGHT

piasta koła do BENTLEY EIGHT

wybierz typ samochodu BENTLEY EIGHT:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
166.00 zł
 Kup
Felga, liczba otworów5
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm]102,5
Średnica wewnętrzna [mm]31,5
średnica zewnętrzna [mm]85
Średnica kołnierza [mm]149
cena brutto:
199.00 zł
 Kup
Ilość otworów 31,00
Szerokość [mm] 94,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340150
cena brutto:
224.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 149,20
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 85,00
Szerokość [mm] 94,50
nr EAN 4014870038908
Szerokość [mm] 45,0
Średnica wewnętrzna [mm] 56,0
średnica zewnętrzna [mm] 85,0
średnica zewnętrzna [mm] 149,5
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 12,5
Ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Ciężar [kg] 3,85
Skok gwintu [mm] 1,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
nr EAN 4027816348009
cena brutto:
144.00 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 38
Rozstaw śrub mocujących [mm] 120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 150
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
188.01 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 38
Rozstaw śrub mocujących [mm] 120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 149,5
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
124.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
średnica zewnętrzna [mm] 85
Ø flanszy [mm] 149
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 5907558534542
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 85
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 120
Felga, ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074456293
cena brutto:
128.01 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Ciężar netto [g] 3880
nr EAN 5908281439500
cena brutto:
185.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 102,5
Średnica wewnętrzna [mm] 31,5
średnica zewnętrzna [mm] 149
Szerokość 2 [mm] 72
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 85
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 55,5
nr EAN 4031185042338
cena brutto:
369.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
średnica zewnętrzna [mm] 85
Ø flanszy [mm] 149
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316572239322
cena brutto:
238.01 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 200
Masa [g] 4300
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 85
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 143
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 30
Szerokość 1 [mm] 45
Szerokość 2 [mm] 102
Ilość otworów 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413520670856
cena brutto:
240.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 200
Masa [g] 4309
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 85
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 143
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 30
Szerokość 1 [mm] 45
Szerokość 2 [mm] 102
Ilość otworów 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413520962715
Szerokość [mm] 45,0
Średnica wewnętrzna [mm] 56,0
średnica zewnętrzna [mm] 85,0
średnica zewnętrzna [mm] 149,5
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 12,5
Ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Ciężar [kg] 3,85
Skok gwintu [mm] 1,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
nr EAN 4044688348005
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: