Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bmw » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Bmw 8 coupe (G15, F92) » łożysko i piasta koła Bmw 8 coupe (G15, F92) » piasta koła Bmw 8 coupe (G15, F92)

piasta koła do BMW 8 coupe (G15, F92)

wybierz typ samochodu BMW 8 coupe (G15, F92):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
147.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 50,00
Szerokość 1 [mm] 24,75
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 55,00
Szerokość 2 [mm] 23,00
średnica zewnętrzna [mm] 90,00
nr EAN 4014870006044
cena brutto:
125.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 41,28
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 73,43
Szerokość 1 [mm] 19,81
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 25,00
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 52,00
Szerokość 2 [mm] 22,00
nr EAN 4014870006440
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość 1 [mm] 22,0
Szerokość 2 [mm] 20,0
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 52,0
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 73,4
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 25,0
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 41,3
nr EAN 5907558507621
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Średnica wewnętrzna [mm] 49,00
średnica zewnętrzna [mm] 84,00
Szerokość [mm] 48,00
nr EAN 5907558507768
cena brutto:
67.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Szerokość [mm] 19,8
Średnica wewnętrzna [mm] 41,3
średnica zewnętrzna [mm] 73,4
nr EAN 5700750120410
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: