Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bugatti » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Bugatti » łożysko i piasta koła Bugatti » piasta koła Bugatti

piasta koła do BUGATTI

wybierz model samochodu BUGATTI:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
97.99 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 37
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 72
Wysokość 1 [mm] 37
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Ciężar [kg] 0,76
nr EAN 8717109659078
cena brutto:
75.01 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 37
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 72
Wysokość 1 [mm] 37
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Ciężar [kg] 0,5
nr EAN 8717109774498
Szerokość [mm] 48,0
Średnica wewnętrzna [mm] 25,0
średnica zewnętrzna [mm] 55,0
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,678
nr EAN 5050063145373
cena brutto:
137.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 37,00
średnica zewnętrzna [mm] 71,00
Szerokość [mm] 37,00
nr EAN 4014870133863
cena brutto:
121.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 25,00
średnica zewnętrzna [mm] 55,00
Szerokość [mm] 48,00
nr EAN 4014870133825
Szerokość [mm] 48
Średnica wewnętrzna [mm] 25
średnica zewnętrzna [mm] 55
Strona zabudowyOś przednia
Wysokość [mm]37
Średnica wewnętrzna [mm]37
średnica zewnętrzna [mm]72
Dynamika hamowania/jazdydla pojazdów z ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz materiałem montażowym/ mocującym
Rodzaj łożyskaŁożysko kulkowe
cena brutto:
65.01 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 72
nr EAN 5703858791315
cena brutto:
73.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 620
nr EAN 5902048062314
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: