Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Buick » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Buick » łożysko i piasta koła Buick » piasta koła Buick

piasta koła do BUICK

wybierz model samochodu BUICK:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
84.00 zł
 Kup
Ilość otworów 45,00
Szerokość [mm] 41,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340952
cena brutto:
370.00 zł
 Kup
Ilość otworów 22,00
Szerokość [mm] 70,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Średnica 2 [mm] 4
nr EAN 8021787343038
cena brutto:
144.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 45,00
średnica zewnętrzna [mm] 84,00
Szerokość [mm] 41,00
nr EAN 4014870041892
cena brutto:
328.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 147,00
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 79,00
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 61,50
Szerokość 2 [mm] 51,00
Wymiar gwintu M12x1,25
Liczba otworów do mocowania 4
nr EAN 4014870205713
Szerokość [mm] 84,0
Grubość [mm] 41,0
Średnica wewnętrzna [mm] 45,0
średnica zewnętrzna [mm] 84,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,97
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem osadczym sprężynującym
dla numeru OE 33 41 6 792 361 S1
nr EAN 4027816398288
Szerokość [mm] 147,0
Średnica wewnętrzna [mm] 22,0
średnica zewnętrzna [mm] 90,0
Materiał uszczelnienia wargowego NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 3,36
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
nr EAN 4054224028308
cena brutto:
77.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Grubość 1 [mm] 41
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 84
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Wysokość 1 [mm] 41
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Strona zabudowy Oś tylna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 84
Wysokość [mm] 41
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074254677
cena brutto:
116.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 41
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 84
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316575850722
cena brutto:
365.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
średnica zewnętrzna [mm] 147
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316579533454
Szerokość [mm] 147,0
Średnica wewnętrzna [mm] 22,0
średnica zewnętrzna [mm] 147,0
Materiał uszczelnienia wargowego NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Gwint wewnętrzny [mm] M12 x 1,25
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 3,36
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
nr EAN 4054228028304
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: