Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Cadillac » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Cadillac » łożysko i piasta koła Cadillac » piasta koła Cadillac

piasta koła do CADILLAC

wybierz model samochodu CADILLAC:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
278.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 83,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 4
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 5
nr EAN 8021787343168
cena brutto:
322.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 136,00
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 63,50
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 80,00
Szerokość 2 [mm] 48,00
nr EAN 4014870033361
cena brutto:
263.99 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 136,00
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 63,70
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 81,30
Szerokość 2 [mm] 63,10
nr EAN 4014870063344
Szerokość [mm] 56,0
Średnica wewnętrzna [mm] 32,0
średnica zewnętrzna [mm] 78,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 3,544
nr EAN 4054224765326
cena brutto:
219.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
średnica zewnętrzna [mm] 136
Wymiar gwintu M12X1,5
Felga, ilość otworów 5
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 36
Rozstaw śrub mocujących [mm] 108
cena brutto:
167.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 136
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 5902659781321
cena brutto:
190.99 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 136
nr EAN 5903364300562
Strona zabudowy Oś przednia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
średnica zewnętrzna [mm] 135,7
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Felga, ilość otworów 5
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074259177
cena brutto:
229.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Ciężar netto [g] 3580
nr EAN 5902048034229
cena brutto:
202.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Ciężar netto [g] 4135
nr EAN 5902048060839
cena brutto:
332.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 136
nr EAN 7316575717674
cena brutto:
213.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar [kg] 4,21
średnica zewnętrzna [mm] 136
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
cena brutto:
200.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 3,79
średnica zewnętrzna [mm] 136
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: