Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Mazda DEMIO (DW) » łożysko i piasta koła Mazda DEMIO (DW) » piasta koła Mazda DEMIO (DW)

piasta koła do MAZDA DEMIO (DW)

wybierz typ samochodu MAZDA DEMIO (DW):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
59.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 38
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 38
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 63
Wysokość 1 [mm] 17,5
Wysokość 2 [mm] 17,5
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 63
Ciężar [kg] 0,69
nr EAN 8717109657319
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
nr EAN 4014870001926
cena brutto:
301.01 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 121,70
Średnica wewnętrzna [mm] 28,00
Szerokość [mm] 67,40
nr EAN 4014870002060
cena brutto:
95.01 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 100
średnica zewnętrzna [mm] 122
Średnica wewnętrzna [mm] 28
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 4
Status produktu: Normalny
nr EAN 9435398507120
Średnica wewnętrzna [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 63
Wysokość [mm] 17
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 38
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 63
Wysokość 1 [mm] 17
nr EAN 8033001100884
cena brutto:
116.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica wewnętrzna [mm] 28
średnica zewnętrzna [mm] 61
Wysokość zabudowy 88
Liczba otworów do mocowania 4
Rozstaw śrub mocujących [mm] 70
Ilość zębów, pierścień ABS 44
nr EAN 8033001963649
Numer seryjny K4103516
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5901159241861
Średnica wewnętrzna [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 63
Wysokość [mm] 17
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 38
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 63
Wysokość 1 [mm] 17
nr EAN 5907558508994
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm] 17
Średnica wewnętrzna [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 63
nr EAN 5907558509014
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 37,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 37,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 63
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 63
Wysokość 1 [mm] 17,25
Wysokość 2 [mm] 17,25
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074240199
cena brutto:
55.01 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Szerokość [mm] 17,3
Średnica wewnętrzna [mm] 37,8
średnica zewnętrzna [mm] 63
nr EAN 5700750120182
cena brutto:
82.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 520
nr EAN 5908281425299
cena brutto:
67.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 512
nr EAN 5908281425329
cena brutto:
107.99 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 1340
nr EAN 5902048032188
cena brutto:
140.99 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Ciężar netto [g] 1560
nr EAN 5902048012128
cena brutto:
63.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 17
Średnica wewnętrzna [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 63
Szerokość 2 [mm] 17
nr EAN 4031185026604
cena brutto:
105.01 zł
 Kup
Szerokość [mm] 17
Średnica wewnętrzna [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 63
nr EAN 7316575753375
cena brutto:
312.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 4
Ø flanszy [mm] 121,9
nr EAN 7316571371450
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: