Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Fiat CROMA Furgon/kombi (194_) » łożysko i piasta koła Fiat CROMA Furgon/kombi (194_) » piasta koła Fiat CROMA Furgon/kombi (194_)

piasta koła do FIAT CROMA Furgon/kombi (194_)

wybierz typ samochodu FIAT CROMA Furgon/kombi (194_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
41.00 zł
 Kup
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm]18,46
Średnica wewnętrzna [mm]35
średnica zewnętrzna [mm]60
Szerokość 2 [mm]18
Średnica zewnętrzna 1 [mm]60
Średnica wewnętrzna 1 [mm]35
cena brutto:
91.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 23,0
średnica zewnętrzna [mm] 35,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Ilość otworów 4
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 1,432
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
nr EAN 4027816057611
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 50
Szerokość 1 [mm] 14
Szerokość 2 [mm] 15
Ciężar [kg] 0,222
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 17,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 27
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelniaczem wału
nr EAN 4027816053934
Szerokość [mm] 19,0
Średnica wewnętrzna [mm] 35,0
średnica zewnętrzna [mm] 60,0
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,4561
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelniaczem wału
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
dla numeru OE 5 007 039
nr EAN 4027816053972
Szerokość [mm] 19,0
Średnica wewnętrzna [mm] 35,0
średnica zewnętrzna [mm] 60,0
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,455
dla numeru OE 5 007 040
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelniaczem wału
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816053989
cena brutto:
47.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 23
Rozstaw śrub mocujących [mm] 108,3
średnica zewnętrzna [mm] 130
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 4
cena brutto:
50.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Wysokość [mm] 83
Masa [g] 1540
nr EAN 9435398508615
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny 4102050
nr EAN 5901159160308
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 35
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 35
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 60
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 60
Wysokość 1 [mm] 19
Wysokość 2 [mm] 19
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074245996
cena brutto:
36.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Szerokość [mm] 14,7
Szerokość [mm] 14,6
Średnica wewnętrzna [mm] 27
Średnica wewnętrzna [mm] 17,5
średnica zewnętrzna [mm] 39,9
średnica zewnętrzna [mm] 50,3
Szerokość 2 [mm] 13,8
Szerokość 2 [mm] 14,2
nr EAN 4031185200523
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
Masa [g] 240
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 50,292
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 39,878
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 26,988
Szerokość 1 [mm] 14,224
Szerokość 2 [mm] 13,843
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 17,462
nr EAN 3413520322106
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: