Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Fiat TIPO (160_) » łożysko i piasta koła Fiat TIPO (160_) » piasta koła Fiat TIPO (160_)

piasta koła do FIAT TIPO (160_)

wybierz typ samochodu FIAT TIPO (160_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
46.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 35
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 72
Wysokość 1 [mm] 33
Ciężar [kg] 0,7
nr EAN 8717109656855
cena brutto:
55.01 zł
 Kup
Ilość otworów 35,00
Szerokość [mm] 33,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787341041
cena brutto:
123.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 117,00
Średnica wewnętrzna [mm] 30,00
Szerokość [mm] 61,10
nr EAN 4014870007485
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 34,98
średnica zewnętrzna [mm] 72,04
Szerokość [mm] 33,00
nr EAN 4014870007690
Szerokość [mm] 60,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 118,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 98
Ilość otworów 4
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 1,48
dla numeru OE 51754192
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
nr EAN 4027816121169
Szerokość [mm] 117,0
Grubość [mm] 64,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 117,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 98
Ilość otworów 4
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 1,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
dla numeru OE 7603485
nr EAN 4027816123705
cena brutto:
59.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 35,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 98
Ilość otworów 4
Ciężar [kg] 1,1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
nr EAN 4027816125723
cena brutto:
86.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 32,0
Średnica wewnętrzna [mm] 35,0
średnica zewnętrzna [mm] 72,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,59
nr EAN 4027816125211
cena brutto:
85.01 zł
 Kup
Grubość [mm] 72,0
średnica zewnętrzna [mm] 37,0
średnica zewnętrzna [mm] 59,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 98
Ilość otworów 4
Ciężar [kg] 1,6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
dla numeru OE 51824630
nr EAN 4027816402336
cena brutto:
77.99 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 98
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
średnica zewnętrzna [mm] 117
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Ilość zębów, pierścień ABS 44
Wymiar gwintu M12x1,25
Felga, ilość otworów 4
cena brutto:
75.01 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 98
średnica zewnętrzna [mm] 117
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Wymiar gwintu M12x1,25
Felga, ilość otworów 4
cena brutto:
71.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 98
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
średnica zewnętrzna [mm] 117
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Ilość zębów, pierścień ABS 44
Wymiar gwintu M12x1,25
Felga, ilość otworów 4
cena brutto:
83.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 98
średnica zewnętrzna [mm] 116,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Wymiar gwintu M12x1,25
Felga, ilość otworów 4
cena brutto:
37.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 25
Rozstaw śrub mocujących [mm] 98
średnica zewnętrzna [mm] 117
Wymiar gwintu M12x1,25
Felga, ilość otworów 4
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 116,7
Średnica wewnętrzna [mm] 30
nr EAN 5908242638034
cena brutto:
40.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica piasty 1 [mm] 117
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 22,8
nr EAN 5908242638805
Felga, ilość otworów 4
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny 4103110
nr EAN 5901159159739
Numer seryjny K4203002
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm] 33
Średnica wewnętrzna [mm] 35
średnica zewnętrzna [mm] 72
nr EAN 5907558507881
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm] 33
Średnica wewnętrzna [mm] 35
średnica zewnętrzna [mm] 72
nr EAN 5907558508000
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Felga, ilość otworów 4
Ø flanszy [mm] 117
nr EAN 5907558508055
cena brutto:
110.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Felga, ilość otworów 4
Ø flanszy [mm] 117
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
nr EAN 5907558508161
cena brutto:
44.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
średnica zewnętrzna [mm] 116
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 98
Felga, ilość otworów 4
nr EAN 5907558595215
cena brutto:
50.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
średnica zewnętrzna [mm] 116
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 98
Felga, ilość otworów 4
nr EAN 5907558595222
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 35
średnica zewnętrzna [mm] 72
Wysokość [mm] 33
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074445600
cena brutto:
122.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 4
Ø flanszy [mm] 117
nr EAN 7316575753603
cena brutto:
89.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar [kg] 1,72
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 116,5
cena brutto:
99.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
cena brutto:
140.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 280
Masa [g] 1618
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 117
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 30
Szerokość 1 [mm] 60,85
Ilość otworów 4
nr EAN 3413520324001
Wyświetlanie od 1 do 31 (z 31 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: