Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Honda CIVIC VI sedan (EJ, EK, SO) » łożysko i piasta koła Honda CIVIC VI sedan (EJ, EK, SO) » piasta koła Honda CIVIC VI sedan (EJ, EK, SO)

piasta koła do HONDA CIVIC VI sedan (EJ, EK, SO)

wybierz typ samochodu HONDA CIVIC VI sedan (EJ, EK, SO):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
418.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 92,00
Średnica wewnętrzna [mm] 44,00
Szerokość [mm] 67,10
nr EAN 4014870025847
cena brutto:
476.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 92,00
Średnica wewnętrzna [mm] 44,00
Szerokość [mm] 67,00
nr EAN 4014870025861
cena brutto:
317.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 99,60
Średnica wewnętrzna [mm] 54,00
Szerokość [mm] 51,00
nr EAN 4014870025878
cena brutto:
288.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 2,353
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Długość opakowania [cm] 16,3
Szerokość opakowania [cm] 16,3
Wysokość opakowania [cm] 6,3
nr EAN 4056111042442
Grubość [mm] 9,2
Ciężar [kg] 0,065
Średnica wewnętrzna [mm] 81
średnica zewnętrzna [mm] 95,5
Długość opakowania [cm] 10,0
Szerokość opakowania [cm] 10,0
Wysokość opakowania [cm] 1,7
nr EAN 4056111087504
cena brutto:
132.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 92,00
Średnica wewnętrzna [mm] 44,00
Szerokość [mm] 67,00
nr EAN 5903364300500
cena brutto:
162.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Wymiar gwintu 12,7
Felga, ilość otworów 4
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Szerokość [mm] 52
Średnica wewnętrzna [mm] 54
średnica zewnętrzna [mm] 91
Rozstaw śrub mocujących [mm] 132
nr EAN 5703858890346
cena brutto:
258.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Wymiar gwintu 12
Felga, ilość otworów 4
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Szerokość [mm] 68
Średnica wewnętrzna [mm] 44
średnica zewnętrzna [mm] 78
Rozstaw śrub mocujących [mm] 140
nr EAN 5703858896201
cena brutto:
205.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Szerokość [mm] 40
Średnica wewnętrzna [mm] 44
średnica zewnętrzna [mm] 161
nr EAN 5703858896218
cena brutto:
125.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 2145
nr EAN 5908281428443
cena brutto:
123.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem mocującym koła
Ciężar netto [g] 3303
nr EAN 5908281407776
cena brutto:
156.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Ciężar netto [g] 2614
nr EAN 5908281429242
cena brutto:
156.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Ciężar netto [g] 2619
nr EAN 5908281429259
cena brutto:
309.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 51
Średnica wewnętrzna [mm] 54
średnica zewnętrzna [mm] 102
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez pierścienia nadajnika impulsów ABS
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 96
nr EAN 4031185248655
cena brutto:
295.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 51
Średnica wewnętrzna [mm] 54
średnica zewnętrzna [mm] 102
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 96
nr EAN 4031185251365
cena brutto:
290.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 68
Średnica wewnętrzna [mm] 44
średnica zewnętrzna [mm] 100
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Szerokość 1 [mm] 44
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Ciężar [kg] 2,76
nr EAN 4031185251389
cena brutto:
285.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 68
Średnica wewnętrzna [mm] 44
średnica zewnętrzna [mm] 100
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Szerokość 1 [mm] 44
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Ciężar [kg] 2,76
nr EAN 4031185251464
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: