Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Iveco » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Iveco TECTOR II » łożysko i piasta koła Iveco TECTOR II » piasta koła Iveco TECTOR II

piasta koła do IVECO TECTOR II

wybierz typ samochodu IVECO TECTOR II:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
99.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 26,0
średnica zewnętrzna [mm] 120,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 1,75
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem mocującym koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
nr EAN 5057746172244
Średnica wewnętrzna [mm] 62,0
średnica zewnętrzna [mm] 76,0
Materiał Stal
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,072
Ilość zębów, pierścień ABS 48
nr EAN 5057746191498
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 38,00
średnica zewnętrzna [mm] 70,00
Szerokość [mm] 37,00
nr EAN 4014870023232
Szerokość [mm] 37,0
Średnica wewnętrzna [mm] 38,0
średnica zewnętrzna [mm] 70,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,57
dla numeru OE 51720-29300
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem osadczym sprężynującym
nr EAN 4027816311836
cena brutto:
103.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 26,0
średnica zewnętrzna [mm] 120,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 1,75
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem mocującym koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
nr EAN 4054224703625
cena brutto:
47.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 25
Rozstaw śrub mocujących [mm] 100
średnica zewnętrzna [mm] 120
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 4
cena brutto:
102.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 100
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
średnica zewnętrzna [mm] 140
Średnica wewnętrzna [mm] 28
Ilość zębów, pierścień ABS 44
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 4
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny K4104640
nr EAN 5901159287784
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 70
Wysokość [mm] 38
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074086193
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 70
Wysokość [mm] 37
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074096451
cena brutto:
80.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 1577
nr EAN 5908281482704
cena brutto:
97.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem mocującym koła
Ciężar netto [g] 2000
nr EAN 5908281425022
cena brutto:
54.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 70
nr EAN 4031185165754
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: