Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Iveco » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Iveco X-WAY » łożysko i piasta koła Iveco X-WAY » piasta koła Iveco X-WAY

piasta koła do IVECO X-WAY

wybierz typ samochodu IVECO X-WAY:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
83.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 38
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 74
Wysokość 1 [mm] 36
Wysokość 2 [mm] 33
Ciężar [kg] 0,73
nr EAN 8717109657531
cena brutto:
69.00 zł
 Kup
Felga, liczba otworów4
Strona zabudowyOś przednia
Średnica 1/Średnica 2 [mm]38,0/61,0
Wysokość [mm]75
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła25
średnica zewnętrzna [mm]38
Liczba otworów4
Średnica wewnętrzna 1 [mm]61
cena brutto:
139.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 38,00
średnica zewnętrzna [mm] 74,00
Szerokość [mm] 36,00
nr EAN 4014870001230
cena brutto:
56.00 zł
 Kup
Grubość 1 [mm] 33
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 37,99
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 74,02
Wysokość 1 [mm] 36
Średnica wewnętrzna [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 74
Wysokość [mm] 36
nr EAN 8033001101294
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem mocującym koła
Średnica wewnętrzna [mm] 27
średnica zewnętrzna [mm] 52
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Felga, ilość otworów 4
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074457535
cena brutto:
80.00 zł
 Kup
Ograniczenia producenta NSK
Ciężar netto [g] 740
nr EAN 5908281425367
cena brutto:
97.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 1445
nr EAN 5902048927538
cena brutto:
90.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 1695
nr EAN 5908281425107
cena brutto:
96.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar [kg] 1,95
Średnica wewnętrzna [mm] 27
średnica zewnętrzna [mm] 134
cena brutto:
124.99 zł
 Kup
Masa [g] 739
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 74
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 38
Szerokość 1 [mm] 33
nr EAN 3413520325787
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: