Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Mercedes-benz T1 Autobus (B601) » łożysko i piasta koła Mercedes-benz T1 Autobus (B601) » piasta koła Mercedes-benz T1 Autobus (B601)

piasta koła do MERCEDES-BENZ T1 Autobus (B601)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ T1 Autobus (B601):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
67.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 80
Wysokość 1 [mm] 22
Wysokość 2 [mm] 26
Ciężar [kg] 0,78
nr EAN 8717109660289
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Komplet ze zredukowanymi akces. montaż.
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 21,43
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 50,00
Szerokość 1 [mm] 17,53
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 34,93
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 65,09
Szerokość 2 [mm] 18,29
nr EAN 4014870006297
cena brutto:
176.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Komplet ze zredukowanymi akces. montaż.
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 80,00
Szerokość [mm] 22,00
Średnica wewnętrzna [mm] 45,00
nr EAN 4014870006402
Szerokość [mm] 26,0
Średnica wewnętrzna [mm] 45,0
średnica zewnętrzna [mm] 80,0
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,694
dla numeru OE 601 350 04 68
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniami
nr EAN 4027816010630
Szerokość [mm] 24,0
Średnica wewnętrzna [mm] 45,0
średnica zewnętrzna [mm] 80,0
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,658
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelniaczem wału
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
nr EAN 4027816042846
Szerokość [mm] 18,5
Średnica wewnętrzna [mm] 35,0
Średnica wewnętrzna [mm] 21,5
średnica zewnętrzna [mm] 65,25
średnica zewnętrzna [mm] 50,0
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,46
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelniaczem wału
dla numeru OE 611 330 07 25
nr EAN 4027816055778
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4101060
nr EAN 5901159159784
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny 4101230
nr EAN 5901159160377
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość 1 [mm] 18,0
Szerokość 2 [mm] 17,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 65,0
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 50,0
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 34,9
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 21,4
nr EAN 5907558507645
Zestaw skrócony 
Szerokość [mm] 22,00
Średnica wewnętrzna [mm] 45,00
średnica zewnętrzna [mm] 80,00
nr EAN 5907558507720
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 80
Wysokość [mm] 26
Zestaw pełny 
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074064962
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 80
Wysokość [mm] 26
Zestaw skrócony 
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074245682
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 21,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 35
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 50
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 65,25
Wysokość 1 [mm] 18,5
Wysokość 2 [mm] 18,75
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów bez ABS
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074112199
cena brutto:
137.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 26
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 80
Szerokość 2 [mm] 22
nr EAN 4031185220507
cena brutto:
73.00 zł
 Kup
Szerokość 1 [mm] 18,0
Szerokość 2 [mm] 17,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 65,0
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 50,0
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 34,9
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 21,4
nr EAN 7316577700018
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: