Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Citroën BERLINGO (ER_, EC_) » łożysko i piasta koła Citroën BERLINGO (ER_, EC_) » piasta koła Citroën BERLINGO (ER_, EC_)

piasta koła do CITROËN BERLINGO (ER_, EC_)

wybierz typ samochodu CITROËN BERLINGO (ER_, EC_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
124.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 42
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 80
Wysokość 1 [mm] 44
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Ciężar [kg] 1,02
nr EAN 8717109637007
cena brutto:
187.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 42,00
średnica zewnętrzna [mm] 80,00
Szerokość [mm] 44,00
nr EAN 4014870064259
cena brutto:
325.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 130,00
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 71,00
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 79,70
Szerokość 2 [mm] 57,00
nr EAN 4014870064396
cena brutto:
165.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 108
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 129
Wymiar gwintu M12x1,25
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
166.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 130
nr EAN 5903364300371
Strona zabudowy Oś przednia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 80
Wysokość [mm] 44
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074252857
Strona zabudowy Oś tylna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
średnica zewnętrzna [mm] 130
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 104
Felga, ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074254653
cena brutto:
120.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 44
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 80
nr EAN 4031185635462
cena brutto:
146.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 44
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 80
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316576085888
cena brutto:
319.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 130
nr EAN 7316576076107
cena brutto:
166.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 285
Masa [g] 1040
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413521348631
cena brutto:
316.00 zł
 Kup
Masa [g] 3615
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 129,1
Szerokość 1 [mm] 110,4
nr EAN 3413521409363
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: