Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ligier » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Ligier » łożysko i piasta koła Ligier » piasta koła Ligier

piasta koła do LIGIER

wybierz model samochodu LIGIER:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Felga, liczba otworów4
Strona zabudowyOś tylna
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowyz prawej
Ograniczenia producentaPIASTA BEZ FLANSZY
Szerokość [mm]54
Średnica wewnętrzna [mm]30
średnica zewnętrzna [mm]66
Dynamika hamowania/jazdydla pojazdów z ABS
cena brutto:
127.00 zł
 Kup
Felga, liczba otworów4
Strona zabudowyOś tylna
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowyz prawej
Ograniczenia producentaPiasta z flansza
Szerokość [mm]54
Średnica wewnętrzna [mm]30
średnica zewnętrzna [mm]66
Dynamika hamowania/jazdydla pojazdów bez ABS
Dynamika hamowania/jazdydla pojazdów z ABS
cena brutto:
190.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 84,00
Średnica wewnętrzna [mm] 40,00
Szerokość [mm] 42,90
nr EAN 4014870020170
cena brutto:
77.99 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 106
Średnica wewnętrzna [mm] 40
Wymiar gwintu M12x1,25
Felga, ilość otworów 4
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny K4104233
nr EAN 5901159287227
cena brutto:
102.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Felga, ilość otworów 4
nr EAN 5907558512700
cena brutto:
102.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 84,00
Średnica wewnętrzna [mm] 40,00
Szerokość [mm] 42,90
nr EAN 5907558512694
cena brutto:
158.01 zł
 Kup
Szerokość [mm] 54,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 66,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 3,440
nr EAN 5907558532678
cena brutto:
138.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 3,484
Długość opakowania [cm] 14,0
Szerokość opakowania [cm] 14,0
Wysokość opakowania [cm] 9,0
nr EAN 5907558532692
cena brutto:
152.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 43
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 84
nr EAN 4031185219020
cena brutto:
45.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny S4104340
nr EAN 5901159051002
cena brutto:
249.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 4
nr EAN 7316577664525
cena brutto:
248.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 4
nr EAN 7316577664532
cena brutto:
552.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 4
Ø flanszy [mm] 143
nr EAN 7316575367626
cena brutto:
89.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 1,38
średnica zewnętrzna [mm] 143
cena brutto:
200.00 zł
 Kup
Masa [g] 1283
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 143
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 29
Szerokość 1 [mm] 73
nr EAN 3413520549312
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm] 8,2
Ilość zębów, pierścień ABS 43
Średnica wewnętrzna [mm] 65,9
średnica zewnętrzna [mm] 78
nr EAN 4046001946547
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: