Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Maybach » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Maybach » łożysko i piasta koła Maybach » piasta koła Maybach

piasta koła do MAYBACH

wybierz model samochodu MAYBACH:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
55.01 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 76
Wysokość 1 [mm] 37
Ciężar [kg] 0,86
nr EAN 8717109658163
cena brutto:
100.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 41
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 78
Wysokość 1 [mm] 21
Wysokość 2 [mm] 18
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 68
Ciężar [kg] 1,48
nr EAN 8717109522709
Szerokość [mm] 20,0
Szerokość [mm] 18,0
Średnica wewnętrzna [mm] 45,0
Średnica wewnętrzna [mm] 41,0
średnica zewnętrzna [mm] 78,0
średnica zewnętrzna [mm] 68,0
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,840
nr EAN 5050063182415
cena brutto:
67.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowyz prawej
Strona zabudowyOś przednia
Szerokość [mm]19
Wysokość 1 [mm]19
Wysokość 2 [mm]19
Średnica wewnętrzna [mm]35
średnica zewnętrzna [mm]65
Szerokość 2 [mm]19
Średnica zewnętrzna 1 [mm]65
Średnica zewnętrzna 2 [mm]50
Średnica wewnętrzna 1 [mm]35
Średnica wewnętrzna 2 [mm]21
cena brutto:
125.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
nr EAN 4014870039011
Szerokość [mm] 18,0
Szerokość [mm] 20,0
Średnica wewnętrzna [mm] 41,0
Średnica wewnętrzna [mm] 45,0
średnica zewnętrzna [mm] 68,0
średnica zewnętrzna [mm] 78,0
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,840
nr EAN 4054224736708
cena brutto:
73.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Grubość 2 [mm] 13,5
Grubość 1 [mm] 15,08
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 40,99
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45,24
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 67,98
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 77,79
Wysokość 2 [mm] 18
Wysokość 1 [mm] 19,84
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5907558509205
cena brutto:
64.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Szerokość [mm] 19,8
Średnica wewnętrzna [mm] 45,2
średnica zewnętrzna [mm] 68
nr EAN 5700750119469
cena brutto:
102.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 18
Szerokość [mm] 19,8
Średnica wewnętrzna [mm] 41
Średnica wewnętrzna [mm] 45,2
średnica zewnętrzna [mm] 77,8
średnica zewnętrzna [mm] 68
Szerokość 2 [mm] 19,8
Szerokość 2 [mm] 17,5
nr EAN 4031185218016
cena brutto:
139.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 38
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 80
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
nr EAN 4031185165907
cena brutto:
131.00 zł
 Kup
Masa [g] 890
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 77,788
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45,242
Szerokość 1 [mm] 19,842
nr EAN 3413520651824
Szerokość [mm] 18,0
Szerokość [mm] 20,0
Średnica wewnętrzna [mm] 41,0
Średnica wewnętrzna [mm] 45,0
średnica zewnętrzna [mm] 68,0
średnica zewnętrzna [mm] 78,0
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,840
nr EAN 4054228736704
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: