Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dacia » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Dacia DUSTER (HM_) » łożysko i piasta koła Dacia DUSTER (HM_) » piasta koła Dacia DUSTER (HM_)

piasta koła do DACIA DUSTER (HM_)

wybierz typ samochodu DACIA DUSTER (HM_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
82.00 zł
 Kup
Strona zabudowyOś tylna
Szerokość [mm]39
Średnica wewnętrzna [mm]42
średnica zewnętrzna [mm]77
cena brutto:
123.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 42,00
średnica zewnętrzna [mm] 80,00
Szerokość [mm] 39,00
nr EAN 4014870031602
cena brutto:
142.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 29,90
średnica zewnętrzna [mm] 62,00
Szerokość [mm] 48,00
nr EAN 4014870033408
cena brutto:
66.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Grubość 1 [mm] 39
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 42
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 80
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Wysokość 1 [mm] 39
Ilość zębów, pierścień ABS 48
cena brutto:
60.00 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 25
Rozstaw śrub mocujących [mm] 114,3
średnica zewnętrzna [mm] 136,3
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm] 39
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 80
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 5901619560525
Grubość [mm]9,3
Średnica wewnętrzna [mm]48
średnica zewnętrzna [mm]62,0
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 80
Wysokość [mm] 39
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074015100
cena brutto:
130.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 39
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 80
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316574975457
cena brutto:
126.00 zł
 Kup
Masa [g] 940
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 80
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 42
Szerokość 1 [mm] 39
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413520898816
cena brutto:
138.01 zł
 Kup
Masa [g] 815
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 77
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 42
Szerokość 1 [mm] 39
nr EAN 3413520989545
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: