Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Audi Q5 Van (8RB) » łożysko i piasta koła Audi Q5 Van (8RB) » piasta koła Audi Q5 Van (8RB)

piasta koła do AUDI Q5 Van (8RB)

wybierz typ samochodu AUDI Q5 Van (8RB):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość [mm] 40,5
Średnica wewnętrzna [mm] 61,0
średnica zewnętrzna [mm] 102,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Ciężar [kg] 1,92
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
nr EAN 4027816302711
cena brutto:
160.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 40,5
Średnica wewnętrzna [mm] 61
średnica zewnętrzna [mm] 102
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62
nr EAN 4031185220903
cena brutto:
247.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z lewej
Felga, ilość otworów 5
Szerokość [mm] 40,5
Wymiar gwintu M14x1.5
średnica zewnętrzna [mm] 141,8
Sposób montażu montowany wcześniej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 42
nr EAN 4058787041101
Wyświetlanie od 1 do 3 (z 3 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: