Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Peugeot 308 I (4A_, 4C_) » łożysko i piasta koła Peugeot 308 I (4A_, 4C_) » piasta koła Peugeot 308 I (4A_, 4C_)

piasta koła do PEUGEOT 308 I (4A_, 4C_)

wybierz typ samochodu PEUGEOT 308 I (4A_, 4C_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość [mm] 130,0
Średnica wewnętrzna [mm] 56,0
średnica zewnętrzna [mm] 70,0
Materiał uszczelnienia wargowego NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Strona zabudowy Oś tylna
Ciężar [kg] 3,28
dla numeru OE 04 20 001
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
nr EAN 5050063248104
cena brutto:
180.99 zł
 Kup
Felga, liczba otworów4
Strona zabudowyz tyłu
średnica zewnętrzna [mm]69,9
cena brutto:
92.00 zł
 Kup
Strona zabudowyOś przednia
cena brutto:
100.00 zł
 Kup
Strona zabudowyOś przednia
cena brutto:
107.99 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 40,00
średnica zewnętrzna [mm] 78,00
Szerokość [mm] 40,00
nr EAN 4014870025786
cena brutto:
307.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 136,00
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 60,00
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 70,00
Szerokość 2 [mm] 64,70
nr EAN 4014870041915
średnica zewnętrzna [mm]136
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaFotografia odpowiada zakresowi dostawy
Szerokość 2 [mm]64,7
Średnica zewnętrzna 1 [mm]69,2
Średnica zewnętrzna 2 [mm]60,1
cena brutto:
62.00 zł
 Kup
Grubość 1 [mm] 40
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 78
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Wysokość 1 [mm] 40
Ilość zębów, pierścień ABS 96
cena brutto:
92.00 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 25
Rozstaw śrub mocujących [mm] 105
średnica zewnętrzna [mm] 136
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
66.00 zł
 Kup
Grubość 1 [mm] 40
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 78
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Wysokość 1 [mm] 40
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 78,1
Wysokość [mm] 40
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 8052553157870
  • Indeks: JPN 10L0025-JPN
  • Marka: JPN
  • Grupa towarowa TecDoc
    • Zestaw łożysk koła
  • Nazwa
    • ZESTAW ŁOŻYSK KOŁA CHEVROLET
  • Opis
    • AVEO II 2011 -> PRZEDNIEGO
  • Dane dodatkowe:
    • Ilość sprzedażna = 1
    • Zamiennik: 1603022
    • Numer dostawcy: 10L0025-JPN
  • Parametry:
    • Szerokość [mm] : 40
    • Średnica wewnętrzna [mm] : 40
    • Średnica zewnętrzna [mm] : 78
Szerokość [mm] 40
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 78
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm] 40
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 78
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 5903364300326
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 78
Wysokość [mm] 40
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074254622
Strona zabudowy Oś tylna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
średnica zewnętrzna [mm] 136
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 92
Felga, ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074254868
Felga, liczba otworów5
Strona zabudowyOś tylna
Liczba zębów, pierścień ABS96
średnica zewnętrzna [mm]136
Liczba otworów4
Ø rozmieszczenia otworów [mm]105
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz materiałem montażowym/ mocującym
Rodzaj łożyskaŁożysko kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2ze zintegrowanym łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Felga, liczba otworów4
Strona zabudowyOś tylna
Liczba zębów, pierścień ABS96
średnica zewnętrzna [mm]130
Liczba otworów4
Ø rozmieszczenia otworów [mm]100
Rodzaj łożyskaŁożysko kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2ze zintegrowanym łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
cena brutto:
234.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
średnica zewnętrzna [mm] 136
Rozstaw śrub mocujących [mm] 105
nr EAN 4031185559799
cena brutto:
378.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 4058787158373
cena brutto:
110.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 40
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 78
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316575305482
cena brutto:
300.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 136
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316575836511
cena brutto:
452.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 4
średnica zewnętrzna [mm] 69,9
Ø flanszy [mm] 130
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316576837562
cena brutto:
195.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar [kg] 3,32
średnica zewnętrzna [mm] 136
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
cena brutto:
113.00 zł
 Kup
Masa [g] 943
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 78,3
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Szerokość 1 [mm] 40
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413521500190
Wyświetlanie od 1 do 25 (z 25 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: