Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Peugeot 806 (221) » łożysko i piasta koła Peugeot 806 (221) » piasta koła Peugeot 806 (221)

piasta koła do PEUGEOT 806 (221)

wybierz typ samochodu PEUGEOT 806 (221):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
62.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 38
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 65
Wysokość 1 [mm] 52
Ciężar [kg] 0,57
nr EAN 8717109657685
Grubość [mm] 7
Ciężar [kg] 0,023
Średnica wewnętrzna [mm] 50
średnica zewnętrzna [mm] 62
Długość opakowania [cm] 6,3
Szerokość opakowania [cm] 6,3
Wysokość opakowania [cm] 0,7
nr EAN 4056111084268
Grubość [mm] 8
Ciężar [kg] 0,032
Średnica wewnętrzna [mm] 57
średnica zewnętrzna [mm] 72,5
Długość opakowania [cm] 7,3
Szerokość opakowania [cm] 7,3
Wysokość opakowania [cm] 0,8
nr EAN 4056111084466
cena brutto:
164.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,69
Średnica wewnętrzna [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 65
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z podkładką sprężystą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Długość opakowania [cm] 7,0
Szerokość opakowania [cm] 6,7
Wysokość opakowania [cm] 6,7
nr EAN 4056111022093
Ciężar [kg] 0,036
Długość opakowania [cm] 7,2
Szerokość opakowania [cm] 7,2
Wysokość opakowania [cm] 1,3
nr EAN 4056111127903
Średnica wewnętrzna [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 65
Wysokość [mm] 52
nr EAN 8033001105476
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny K4107600
nr EAN 5901159287746
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Szerokość [mm] 52
Średnica wewnętrzna [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 65
Szerokość 2 [mm] 48
nr EAN 5901619516928
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Strona zabudowyos przednia, z prawej
cena brutto:
102.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 52
Średnica wewnętrzna [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 65
Szerokość 2 [mm] 48
nr EAN 4031185227094
cena brutto:
106.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Szerokość [mm] 38
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 72
Szerokość 2 [mm] 35
nr EAN 4031185217071
cena brutto:
127.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 38
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 72
nr EAN 7316577649881
cena brutto:
120.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 52
Średnica wewnętrzna [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 65
Szerokość 2 [mm] 48
nr EAN 7316577649898
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: