Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Subaru » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Subaru JUSTY IV » łożysko i piasta koła Subaru JUSTY IV » piasta koła Subaru JUSTY IV

piasta koła do SUBARU JUSTY IV

wybierz typ samochodu SUBARU JUSTY IV:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość [mm] 59,0
Średnica wewnętrzna [mm] 43,0
średnica zewnętrzna [mm] 56,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Strona zabudowy Oś tylna
Ciężar [kg] 2,1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
nr EAN 5050063073621
cena brutto:
150.99 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 100
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 138,5
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 4
  • Indeks: JPN 10L6009-JPN
  • Marka: JPN
  • Grupa towarowa TecDoc
    • Zestaw łożysk koła
  • Nazwa
    • ZESTAW ŁOŻYSK KOŁA PRZEDNIEGO
  • Opis
    • DAIHATSU SIRION M100 98.06->/SIRION 4WD M100 98.06->/
  • Dane dodatkowe:
    • Ilość sprzedażna = 1
    • Zamiennik: 9004363253
    • Numer dostawcy: 10L6009-JPN
  • Parametry:
    • Szerokość [mm] : 37
    • Średnica wewnętrzna [mm] : 35
    • Średnica zewnętrzna [mm] : 64
  • Indeks: JPN 20L6010-JPN
  • Marka: JPN
  • Grupa towarowa TecDoc
    • Zestaw łożysk koła
  • Nazwa
    • ZESTAW ŁOŻYSK KOŁA TYLNEGO Z PIASTĄ/ABS
  • Opis
    • DAIHATSU SIRION 2WD 2005-
  • Dane dodatkowe:
    • Ilość sprzedażna = 1
    • Zamiennik: 42410B1010
    • Numer dostawcy: 20L6010-JPN
  • Parametry:
    • Szerokość [mm] : 25
    • oś tylna, z obu stron
    • Średnica wewnętrzna [mm] : 31
    • Średnica zewnętrzna [mm] : 72
cena brutto:
105.01 zł
 Kup
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 35
średnica zewnętrzna [mm] 64
nr EAN 7316574222278
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: