Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Tata (telco) » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Tata (telco) LP » łożysko i piasta koła Tata (telco) LP » piasta koła Tata (telco) LP

piasta koła do TATA (TELCO) LP

wybierz typ samochodu TATA (TELCO) LP:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
37.99 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 35
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 72
Wysokość 1 [mm] 33
Ciężar [kg] 0,67
nr EAN 8717109558036
cena brutto:
56.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 25
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 52
Wysokość 1 [mm] 37
Ciężar [kg] 0,42
nr EAN 8717109557428
cena brutto:
56.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 42
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 82
Wysokość 1 [mm] 36
Ciężar [kg] 0,88
nr EAN 8717109558012
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,416
Średnica wewnętrzna [mm] 25
średnica zewnętrzna [mm] 52
Długość opakowania [cm] 5,7
Szerokość opakowania [cm] 5,2
Wysokość opakowania [cm] 5,2
nr EAN 4056111025339
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,867
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 82
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Długość opakowania [cm] 8,8
Szerokość opakowania [cm] 8,8
Wysokość opakowania [cm] 3,9
nr EAN 4056111025025
Szerokość [mm] 33,0
Średnica wewnętrzna [mm] 35,0
średnica zewnętrzna [mm] 72,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,65
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem osadczym sprężynującym
dla numeru OE 3350.17
nr EAN 4027816055426
Szerokość [mm] 36,0
Średnica wewnętrzna [mm] 42,0
średnica zewnętrzna [mm] 82,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Ciężar [kg] 0,855
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem osadczym sprężynującym
nr EAN 4027816055433
cena brutto:
100.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 28,0
średnica zewnętrzna [mm] 128,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Ilość otworów 4
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 65
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 42
Ciężar [kg] 1,59
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
nr EAN 4027816102243
Szerokość [mm] 4,2
Grubość [mm] 7,0
Średnica wewnętrzna [mm] 31,3
średnica zewnętrzna [mm] 39,0
Materiał Guma
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,01
nr EAN 4027816216179
cena brutto:
47.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 37,0
Średnica wewnętrzna [mm] 25,0
średnica zewnętrzna [mm] 52,0
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,65
nr EAN 4027816117049
cena brutto:
55.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
Średnica wewnętrzna [mm] 28
średnica zewnętrzna [mm] 128
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Felga, ilość otworów 4
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
nr EAN 5907558524468
Strona zabudowyOś przednia
Średnica wewnętrzna [mm]30
średnica zewnętrzna [mm]47,6
Szerokość [mm] 36,0
Średnica wewnętrzna [mm] 42,0
średnica zewnętrzna [mm] 82,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Ciężar [kg] 0,855
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem osadczym sprężynującym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4044688539434
Szerokość [mm] 33,0
Średnica wewnętrzna [mm] 35,0
średnica zewnętrzna [mm] 72,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,65
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem osadczym sprężynującym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4044688539427
Średnica wewnętrzna [mm] 28,0
średnica zewnętrzna [mm] 128,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Ilość otworów 4
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 65
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 42
Ciężar [kg] 1,59
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
nr EAN 4044688102249
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: