Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Toyota RAV 4 IV (_A4_) » łożysko i piasta koła Toyota RAV 4 IV (_A4_) » piasta koła Toyota RAV 4 IV (_A4_)

piasta koła do TOYOTA RAV 4 IV (_A4_)

wybierz typ samochodu TOYOTA RAV 4 IV (_A4_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
121.00 zł
 Kup
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyOś tylna
Grubość [mm]89
Wysokość [mm]89
wymagana liczba4
średnica zewnętrzna [mm]152
Liczba otworów5
Ø rozmieszczenia otworów [mm]112
Średnica wewnętrzna 1 [mm]112
Średnica wewnętrzna 1 [mm]152
cena brutto:
115.01 zł
 Kup
Strona zabudowyOś tylna
Szerokość [mm]50
Średnica wewnętrzna [mm]53,5
średnica zewnętrzna [mm]90
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2ze zintegrowanym czujnikiem ABS
cena brutto:
145.00 zł
 Kup
Ilość otworów 54,00
Szerokość [mm] 50,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787343113
cena brutto:
169.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 54,00
średnica zewnętrzna [mm] 90,00
Szerokość [mm] 50,00
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
nr EAN 4014870033392
cena brutto:
315.00 zł
 Kup
Grubość [mm] 89,0
średnica zewnętrzna [mm] 152,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy Oś tylna
Ciężar [kg] 2,18
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
nr EAN 4027816360711
Szerokość [mm] 50,0
Średnica wewnętrzna [mm] 54,0
średnica zewnętrzna [mm] 90,0
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Ciężar [kg] 1,09
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem osadczym sprężynującym
nr EAN 4027816406822
cena brutto:
168.01 zł
 Kup
Szerokość [mm] 50,0
Średnica wewnętrzna [mm] 54,0
średnica zewnętrzna [mm] 98,0
Rodzaj łożyska Łożysko toczne
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 1,470
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
nr EAN 4027816456094
cena brutto:
86.00 zł
 Kup
Grubość 1 [mm] 50
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 54
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 90
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Wysokość 1 [mm] 50
Ilość zębów, pierścień ABS 96
cena brutto:
67.99 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 30
Rozstaw śrub mocujących [mm] 112
średnica zewnętrzna [mm] 152
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Średnica wewnętrzna [mm] 54
średnica zewnętrzna [mm] 98
Wysokość [mm] 50
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074143865
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Średnica wewnętrzna [mm] 54
średnica zewnętrzna [mm] 90
Wysokość [mm] 50
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074168349
cena brutto:
135.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Szerokość [mm] 50
Średnica wewnętrzna [mm] 54
średnica zewnętrzna [mm] 90
nr EAN 4031185339582
cena brutto:
167.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 50
Średnica wewnętrzna [mm] 53,5
średnica zewnętrzna [mm] 90
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316575695620
cena brutto:
176.00 zł
 Kup
Masa [g] 1310
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 90
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 54
Szerokość 1 [mm] 50
Ilość biegunów 96
Ilość biegunów 48
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413521170553
Szerokość [mm] 50,0
Średnica wewnętrzna [mm] 54,0
średnica zewnętrzna [mm] 98,0
Rodzaj łożyska Łożysko toczne
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 1,470
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
nr EAN 4044688587374
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: