Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Volvo FH16 II » łożysko i piasta koła Volvo FH16 II » piasta koła Volvo FH16 II

piasta koła do VOLVO FH16 II

wybierz typ samochodu VOLVO FH16 II:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
87.00 zł
 Kup
Grubość [mm] 72,0
średnica zewnętrzna [mm] 37,0
średnica zewnętrzna [mm] 59,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 98
Ilość otworów 4
Ciężar [kg] 1,6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
dla numeru OE 51824630
nr EAN 4027816402336
cena brutto:
40.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 25
Rozstaw śrub mocujących [mm] 98
średnica zewnętrzna [mm] 117
Wymiar gwintu M12x1,25
Felga, ilość otworów 4
Strona zabudowy z obu stron
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 72
nr EAN 9435398506574
Strona zabudowy Oś tylna
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 80
nr EAN 5907558506921
cena brutto:
53.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
średnica zewnętrzna [mm] 116
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 98
Felga, ilość otworów 4
nr EAN 5907558595222
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 72
nr EAN 5903766357140
cena brutto:
109.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 35
średnica zewnętrzna [mm] 116
Szerokość 2 [mm] 65
nr EAN 4031185223683
cena brutto:
113.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 80
nr EAN 7316575754457
cena brutto:
85.01 zł
 Kup
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 72
nr EAN 7316575797713
cena brutto:
77.99 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 280
Masa [g] 750
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 72,04
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 36,976
Szerokość 1 [mm] 37
nr EAN 3413520324148
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: