Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Volvo P 2200 Kombi (P210) » łożysko i piasta koła Volvo P 2200 Kombi (P210) » piasta koła Volvo P 2200 Kombi (P210)

piasta koła do VOLVO P 2200 Kombi (P210)

wybierz typ samochodu VOLVO P 2200 Kombi (P210):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
63.00 zł
 Kup
Felga, liczba otworów5
Strona zabudowyOś tylna
Średnica 1/Średnica 2 [mm]49,0/67,0
Wysokość [mm]87
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła27
średnica zewnętrzna [mm]49
Liczba otworów5
Średnica wewnętrzna 1 [mm]67
cena brutto:
153.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 92,00
Średnica wewnętrzna [mm] 49,00
Szerokość [mm] 50,00
nr EAN 4014870006556
cena brutto:
140.99 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40,00
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 68,00
Szerokość 1 [mm] 19,00
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 25,00
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 52,00
Szerokość 2 [mm] 19,30
nr EAN 4014870026455
Ciężar [kg] 0,035
Długość opakowania [cm] 8,4
Szerokość opakowania [cm] 8,4
Wysokość opakowania [cm] 1,0
nr EAN 4056111147550
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
dla numeru OE 221 330 02 25
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816360780
Szerokość [mm] 20,0
Szerokość [mm] 19,5
Średnica wewnętrzna [mm] 40,0
Średnica wewnętrzna [mm] 25,0
średnica zewnętrzna [mm] 68,0
średnica zewnętrzna [mm] 52,0
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,540
dla numeru OE 221 330 02 25 SK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakładką ze smarem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelniaczem wału
nr EAN 4027816383741
cena brutto:
90.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 110
Średnica wewnętrzna [mm] 49
Wymiar gwintu M10x1,5
Felga, ilość otworów 4
Strona zabudowy Oś tylna
Szerokość [mm] 50
Średnica wewnętrzna [mm] 49
nr EAN 5901619521045
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Średnica wewnętrzna [mm] 49
średnica zewnętrzna [mm] 126
Szerokość [mm] 50
Wymiar gwintu M10
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074450796
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
średnica zewnętrzna [mm] 148
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Felga, ilość otworów 5
nr EAN 4040074529935
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem koła
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 25
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 52
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 68
Wysokość 1 [mm] 19,4
Wysokość 2 [mm] 20,5
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074097878
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
średnica zewnętrzna [mm] 148
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Felga, ilość otworów 5
nr EAN 4040074248300
cena brutto:
109.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 1625
nr EAN 5908281473511
cena brutto:
142.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 50
Średnica wewnętrzna [mm] 49
średnica zewnętrzna [mm] 92
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
nr EAN 4031185042062
cena brutto:
113.00 zł
 Kup
Szerokość 1 [mm] 19
Szerokość 2 [mm] 19,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 68
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 52
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 25
nr EAN 4031185274333
cena brutto:
194.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 50
Średnica wewnętrzna [mm] 49
nr EAN 7316573389613
cena brutto:
143.00 zł
 Kup
Szerokość 1 [mm] 19
Szerokość 2 [mm] 19,2
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 68
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 52
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 25
nr EAN 7316575361198
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: