Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Alfa Romeo » silnik Alfa Romeo 8C SPIDER (920_) » zawieszenie silnika Alfa Romeo 8C SPIDER (920_) » poduszki silnika Alfa Romeo 8C SPIDER (920_)

poduszki silnika do ALFA ROMEO 8C SPIDER (920_)

wybierz typ samochodu ALFA ROMEO 8C SPIDER (920_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
80.00 zł
55.44 zł
 Kup
Rodzaj zaworu zawór przełączający
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
Techniczny numer informacyjny SI 0100
nr EAN 4028977626586
cena brutto:
131.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,80
nr EAN 3358966038207
cena brutto:
72.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy z obu stron
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,792
nr EAN 4027816155331
cena brutto:
186.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 3159750597371
cena brutto:
110.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4047437005556
cena brutto:
56.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy z obu stron
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,792
nr EAN 5907558526288
Strona zabudowy z obu stron
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074062746
Wymagana ilość 1
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z przodu
Materiał Guma / metal
Masa [g] 777
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 8033989126777
cena brutto:
81.00 zł
 Kup
Rodzaj zaworu zawór przełączający
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
Techniczny numer informacyjny SI 0100
nr EAN 4028977626586
cena brutto:
74.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz obu stron
Rodzaj skrzyni biegówdla manualnej skrzyni biegów
Rodzaj skrzyni biegówAutomatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowyz tyłu
Strona zabudowyz obu stron
MateriałGuma / metal
cena brutto:
17.99 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
dla numeru OE 22316771219
nr EAN 3660872324559
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy z obu stron
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,792
nr EAN 4044688155337
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.