Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » silnik Citroën C5 II (RC_) » zawieszenie silnika Citroën C5 II (RC_) » poduszki silnika Citroën C5 II (RC_)

poduszki silnika do CITROËN C5 II (RC_)

wybierz typ samochodu CITROËN C5 II (RC_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
134.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 3358960505521
cena brutto:
153.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 3358960598462
cena brutto:
87.99 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 5012759556696
cena brutto:
97.99 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Materiał Aluminium
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,530
nr EAN 4027816297475
cena brutto:
92.00 zł
 Kup
Materiał Odlew aluminiowy
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,540
dla numeru OE 1 347 798
nr EAN 4027816298700
cena brutto:
37.99 zł
 Kup
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,216
nr EAN 4027816437529
cena brutto:
86.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
cena brutto:
90.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
cena brutto:
52.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
cena brutto:
256.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 4047437413023
cena brutto:
40.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Materiał Aluminium
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,530
nr EAN 5901619512906
cena brutto:
51.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Materiał Aluminium
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,530
nr EAN 5901619512944
cena brutto:
110.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,600
nr EAN 5903364343064
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074086612
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Wspornik momentu obrotowego
nr EAN 4040074096970
cena brutto:
56.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858947682
cena brutto:
143.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858948016
cena brutto:
95.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 5703858947804
cena brutto:
94.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 1702
nr EAN 5908281489147
cena brutto:
86.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 570
nr EAN 5908281489154
cena brutto:
94.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 223
nr EAN 5902048872401
cena brutto:
130.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 1510
nr EAN 5902048918376
Strona zabudowy z przodu
Masa [g] 1589
nr EAN 8033989222516
Strona zabudowy z prawej
Masa [g] 1462
Strona zabudowy z przodu
nr EAN 8033989222523
Strona zabudowyz tyłu
cena brutto:
94.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz prawej
wymagana liczba1
MateriałGuma / metal
Rodzaj łożyskowaniaHydrołożysko
Strona zabudowyz tyłu
Strona zabudowyz tyłu
MateriałOdlew aluminiowy
Rodzaj łożyskowaniaŁożysko gumowo-metalowe
cena brutto:
73.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Strona zabudowy z tyłu
dla numeru OE 1347798
nr EAN 3660872393524
cena brutto:
232.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z prawej
dla numeru OE 1567937
nr EAN 3660872418036
Materiał Odlew aluminiowy
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,540
nr EAN 4044688298706
Materiał Guma / metal
Materiał Aluminium
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,66
nr EAN 4044688297471
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,600
dla numeru OE 1 857 733
nr EAN 4044688393630
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,216
nr EAN 4044688584731
cena brutto:
47.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Wymagana ilość 2
nr EAN 5908229981030
cena brutto:
147.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Materiał Guma / metal
Wymagana ilość 1
nr EAN 5902275826536
cena brutto:
140.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy z prawej u góry
Wyświetlanie od 1 do 37 (z 37 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.