Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » silnik Fiat Series 100 » zawieszenie silnika Fiat Series 100 » poduszki silnika Fiat Series 100

poduszki silnika do FIAT Series 100

wybierz typ samochodu FIAT Series 100:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Jednostkaszt.
Rodzaj mocowaniaŁożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
Lokalizacja w auciez lewej
EAN3358960916327
StanFabrycznie nowy
cena brutto:
341.01 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
Ciężar [kg] 1,582
nr EAN 4054224766453
Jednostkaszt.
Parzyste numery artykułów176645
Lokalizacja w aucieZ lewej
Rodzaj mocowaniaŁożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
Ciężar [kg]1,585
Lokalizacja w auciez lewej
EAN4054224760826
StanFabrycznie nowy
Strona zabudowy z obu stron
Rodzaj łożyskowania Łożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
Zamiana tylko w parach 
Wymagana ilość 1
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4040074260326
Lokalizacja w aucieZ lewej
Rodzaj mocowaniaŁożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
Zamiana tylko w parach
Ilość montowana w aucie1
Jednostka ilościSztuka
Parzyste numery artykułów100 199 0308
EAN4040074324264
Numer katalogowyMEM0988
StanFabrycznie nowy
Lokalizacja w aucieZ przodu
Lokalizacja w aucieZ prawej
Rodzaj mocowaniaŁożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
Zamiana tylko w parach
Ilość montowana w aucie1
Jednostka ilościSztuka
Parzyste numery artykułów100 199 0307
EAN4040074327456
Numer katalogowyMEM0992
StanFabrycznie nowy
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.