Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » silnik Honda ACCORD II Hatchback (AC, AD) » zawieszenie silnika Honda ACCORD II Hatchback (AC, AD) » poduszki silnika Honda ACCORD II Hatchback (AC, AD)

poduszki silnika do HONDA ACCORD II Hatchback (AC, AD)

wybierz typ samochodu HONDA ACCORD II Hatchback (AC, AD):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
126.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 3358960317131
cena brutto:
126.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 3358960317162
cena brutto:
99.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 5012759556689
cena brutto:
184.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z lewej u góry
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,420
nr EAN 4027816300595
cena brutto:
373.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,450
nr EAN 4027816300625
cena brutto:
117.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,615
nr EAN 4027816475415
cena brutto:
74.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z lewej u góry
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,420
nr EAN 5901619500903
Strona zabudowy Drążek skrętny przy wsporniku łożyska
Strona zabudowy po stronie nadwozia
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Rodzaj skrzyni biegów dla manualnej skrzyni biegów
Materiał Aluminium
nr EAN 4040074118139
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Strona zabudowy góra
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Rodzaj skrzyni biegów dla manualnej skrzyni biegów
nr EAN 4040074104835
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074242377
cena brutto:
125.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5703858947675
cena brutto:
123.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Ciężar brutto [kg] 1,380
nr EAN 5902048918437
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z prawej
Tryb pracy hydrauliczny
Masa [g] 1569
Wymagana ilość 1
nr EAN 8033989193823
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z lewej
Wymagana ilość 1
Masa [g] 1345
Strona zabudowy góra
nr EAN 8033989222202
dla numeru OE 1351679
Masa [g] 688
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 8037447469604
cena brutto:
173.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz prawej
MateriałGuma / metal
Rodzaj łożyskowaniaHydrołożysko
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz łącznikiem
Strona zabudowyz tyłu
cena brutto:
130.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
dla numeru OE 1152896
nr EAN 3660872412454
cena brutto:
114.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
dla numeru OE 1152321
nr EAN 3660872441775
cena brutto:
185.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy na dole
dla numeru OE 1327578
nr EAN 3660872449924
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4044688590008
Wyświetlanie od 1 do 21 (z 21 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.