Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Hyundai » silnik Hyundai SANTA FÉ II (CM) » zawieszenie silnika Hyundai SANTA FÉ II (CM) » poduszki silnika Hyundai SANTA FÉ II (CM)

poduszki silnika do HYUNDAI SANTA FÉ II (CM)

wybierz typ samochodu HYUNDAI SANTA FÉ II (CM):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
215.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
nr EAN 4251475109071
cena brutto:
67.99 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 4251475109088
cena brutto:
43.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 4251475111562
cena brutto:
177.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 4251475111722
cena brutto:
62.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 4251475111753
cena brutto:
224.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 3358960477101
cena brutto:
398.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 3358960520296
cena brutto:
169.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 3358960666390
cena brutto:
179.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 3358960666420
cena brutto:
164.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,200
dla numeru OE 5WA 199 262 D
nr EAN 4054224056752
cena brutto:
223.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,538
dla numeru OE 5Q0 199 262 BD
nr EAN 4054224093641
cena brutto:
137.00 zł
 Kup
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,433
dla numeru OE 5Q0 198 037 A
nr EAN 4054224097021
cena brutto:
59.00 zł
 Kup
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,433
nr EAN 5902659797278
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074142479
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074142509
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy góra
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Zamiana tylko w parach 
Wymagana ilość 1
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4040074179475
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Wspornik momentu obrotowego
nr EAN 4040074181256
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074181270
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Wymagana ilość 1
Jednostka ilości Sztuka
nr EAN 4040074312407
cena brutto:
94.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 566
nr EAN 5902048880949
Masa [g] 2093
Strona zabudowy z lewej
Wersja Non idraulico
nr EAN 8049522590356
Strona zabudowy z prawej
Masa [g] 1502
nr EAN 8049523590362
Strona zabudowy z tyłu
Wersja Non idraulico
Masa [g] 602
nr EAN 8049529590427
Masa [g] 221
Strona zabudowy góra
nr EAN 8050540600538
cena brutto:
143.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz prawej
Rodzaj łożyskowaniaHydrołożysko
cena brutto:
50.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz tyłu
Rodzaj łożyskowaniaŁożysko gumowo-metalowe
cena brutto:
192.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
dla numeru OE 5Q0199555BG
nr EAN 3660872440556
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,200
dla numeru OE 5WA 199 262 D
nr EAN 4054228056758
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,538
dla numeru OE 5Q0 199 262 BD
nr EAN 4054228093647
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,433
dla numeru OE 5Q0 198 037 A
nr EAN 4054228097027
cena brutto:
272.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Wymagana ilość 1
Strona zabudowy na dole
Ciężar [kg] 0,212
nr EAN 4046001956119
PODUSZKA SILNIKA VAG
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 5Q0198037A
Numer dostawcy: 11981635301
Kod GTU: GTU_07
Wyświetlanie od 1 do 33 (z 33 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.